Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Tack för Ditt svar & att jag mindes rätt :facejoy:!
Det måste vara helt ljuvligt underbart att ha kommit ur tunneln och sitta på en grön kvist igen... :)

Du ser, seniliteten har inte slagit till än! ;):facejoy:

Ja, det är väldigt skönt att ha kommit ut på andra sidan. Saneringen var bitvis tuff, men det var tiden innan den som var värst. Först att jaga lån på lån för att klara sig lite till och sedan när allt rasade den rackarns löneutmätningen. Värst var betalningsanmärkningarna som ställde till det ordentligt.

Lite nyfiken, varför tog du lån efter din skuldsanering ?

Syftet var att skaffa en bil, ny säng och lite annat som varit eftersatt på grund av flera års ekonomiskt obestånd. Det fanns liksom inte särskilt mycket utrymme för något sådant tidigare. Innan lånet gjorde jag en strikt budget som jag följer till punkt och pricka och det fungerar alldeles utmärkt för mig. Att låna till rätt saker är inte farligt. Tricket är att inte överbelåna sig och att hålla utgifterna under inkomsterna och att vara ärlig mot sig själv. Då fungerar det.

Kan det vara något mer än dessa tre exempel skriver?
Såld lägenhet med vinst? Arv? Bonusar?

Du ser, seniliteten har inte slagit till än! ;):facejoy:

Ja, det är väldigt skönt att ha kommit ut på andra sidan. Saneringen var bitvis tuff, men det var tiden innan den som var värst. Först att jaga lån på lån för att klara sig lite till och sedan när allt rasade den rackarns löneutmätningen. Värst var betalningsanmärkningarna som ställde till det ordentligt.

Jo, vi är ju dessvärre många som ”been there - done that” och vi verkligen vet HUR svårt & tungt livet har varit som djupt skuldsatt...

Jag har ju själv skuldsanering sedan lite mer än ett år tillbaks, men jag har ju den ”nya” skuldsaneringen där jag enbart betalar till KF och som även ger mig 2 betalfria månader/år.

Ni som genomlever/genomlevde den gamla skuldsaneringen måste ha haft det skit tufft. Er applåderar jag särskilt mycket... :)

Kan det vara något mer än dessa tre exempel skriver?
Såld lägenhet med vinst? Arv? Bonusar?
Såld lägenhet med vinst är det ja. Arv beskattas inte så nej. Bonus beskattas som inkomst av tjänst så det är inte heller överskott av kapital. Du kan förenklat tänka att alla tillgångar (reala som likvida) du har som du tjänar pengar på blir inkomst av kapital och hamnar som överskott av kapital vid beskattning.

Ett första steg...

fick min faktura från Unionens A-kassa igår...
Från en månad till en annan har månadskostnaden höjts från 112kr till 170kr. Dom anger allt fler medlemmar som skäl till höjningen (Corona)... :(

Detta är bara den första av höjning jag noterat. Skatter kommer höjas, priser på varor kommer höjas...etc etc

Vi befinner oss redan i ett högskatteland, men det kommer inte vara något stop på allt som kommer höjas i skatteväg de närmaste åren...

...och jag mår sjukt illa av detta !!! :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp