Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Samtliga av dessa samarbetar väl också med Arvato vilket krävs att Arvato tillåter en att låna. Jag får inte exemplevis.

Någon här som har småbarn och kan ge råd med ekonomin?

Min tjej blev förbannad och ledsen. Förra månaden fick hon mammalön och våra gemensamma räkningar räcker inte pga hon vill att vi sätter in 6000 kr på ica. Hon får 10500 kr+ barnbidraget.

VI har avgift på 3700 kr, bostadslån på 1500 kr. Försäkringar 1000 kr, Netflix 100 kr, el som inte är varje månad.

2 senaste månaderna har jag fått ut 20 000 kr. Delat 50/50. Hon har bara mobilräkning, postkodslotteriet, gym, tandläkaren. Allt som allt där ca 1000 kr själv.

Så hon har över ca 9000 kr. Minst 8000 kr.

Jag har lån på ca 4000 kr, billån 500 kr till våran gemensamma bil pga jag inte kunde betala hela min del själv, mobilräkning, gym, tandläkare.

Denna månaden fick jag mer en vanlig lön 25000 kr. Som jag delar halva med min tjej.

Hon har 100 000 kr på sin bank
Hon har lagt in 700 000 kr kontant i våran bostad som är hennes del. Inget som jag äger mer än gemensamma bostadslånet

Jag har över 300 000 kr i lån och ca 30 000 kr sparat.

Jag har backat 2 senaste månaderna pga vi gör gemensamma inköp där vi båda ska betala exakt samma summa. Hon hade t.ex över 6000 kr från förra lönen. Känns detta rätt?

Våran bebis har ersättning..

Hur skulle DU vilja att ni gjorde med ekonomin och pengarna? Vad tycker du vore rättvist? Du fokuserar väldigt mkt på vad din fru säger och vad hon vill och det är fint i o f men det verkar inte blir bra ändå, hon verkar inte nöjd ändå. Fundera lite hur du vill ha det och ha det som grund när ni diskuterar.
Har ni funderat på att ha gemensam ekonomi? Alla pengar på ett konto och därifrån betalar ni alla era utgifter, lån, nöjen, bäbisgrejer och allt annat?
Jag får en känsla att din fru har för sig att du undanhåller pengar, alltså att hon tror att du har mer pengar än vad du egentligen har.

Hello ....
Är det någon som har börjat ha en skön semester...
Har det gött ..är i våran stuga nu..
Många sköna veckor framåt nu...
Yep...gubben o jag följer Corona föreskrifter.
Laddar mina och ....ja..även gubbens batterier...inför kommande tider..
Inte just det bästa vädret....Men det kommer.
Så jag önskar er ALLA ha en riktig fin sommar och semester....<3<3<3<3<3

Hello ....
Är det någon som har börjat ha en skön semester...
Har det gött ..är i våran stuga nu..
Många sköna veckor framåt nu...
Yep...gubben o jag följer Corona föreskrifter.
Laddar mina och ....ja..även gubbens batterier...inför kommande tider..
Inte just det bästa vädret....Men det kommer.
Så jag önskar er ALLA ha en riktig fin sommar och semester....<3<3<3<3<3

Min 4 veckors semester började igår, men känns lite konstigt i år när man arbetat hemifrån sedan tre månader, så av ren vana satte jag mig vid matbordet och började arbeta igår morse...suck ! :facejoy:

Önskar även Dig och de dina en fin sommar!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp