Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Precis.

Sen vet jag att många äldre resonerar att det inte är så farligt för att annars hade det varit förbjudet och inte bara rekommendationer. Vilket är logiskt.

Precis.

Sen vet jag att många äldre resonerar att det inte är så farligt för att annars hade det varit förbjudet och inte bara rekommendationer. Vilket är logiskt.

Håller verkligen med. Tycker det är så sorgligt att de äldre tydligen offras i detta.

Fast om vi då tar Norge,Danmark och Finland eftersom det är våra grannländer så har dessa länder börjat häva sin lockdown. Man har alltså börjat leva "som vanligt" dödstalen är fortfarande kolossalt mycket lägre än i Sverige.

Sen hör man ofta att det handlar om att tiden får utvisa vem som agerat rätt, men alltså att komma med det argumentet till anhöriga till dessa 2200 döda är ju inte hållbart. Det är inte bara siffror utan bakom detta gigantiska tal finns det anhöriga och folk som sörjer.

Man skulle givetvis inte gjort en lockdown i ett halvår eller ett par månader utan man skulle gjort det kanske 2 veckor. Stängt pubar/barer och framförallt förbjudit besökt till ålderdomshemmen direkt. Inte när skiten träffade fläkten.
I Göteborg förbjöd vi besök två veckor innan alla andra, det hjälpte inte ett skit. Judiska privata ålderdomshem stängde ännu tidigare och har fast personal, full skyddsutrustning (de menar nu i efterhand att detta skrämt mer de dementa än gjort nytta) och det hjälpte inte. Ska all vårdpersonal vara i karantän månadsvis?

är också pollenallergiker samt har astma. Känner redan av björkpollen även om mina symptom blir värst när gräs och gråbo blommar. Men senast igår såg jag på svt att det t o m kan vara en liten fördel att vara allergisk, men nu glömde jag bort förklaringen. Det var ngt om att ngt agerade som skydd för oss allergiker. Men att det var viktigt att man börjar medicinera i GOD tid! Tror inte du behöver sjukskriva dig!

Exakt samma för mig vad gäller allergin! Har ju börjat smått med mina kortisontabletter som funkar hur bra som helst. Jag nyste till lite i armvecket och en tant blev förbannad på mig för att jag vistades offentligt här om dagen :facejoy: Men ja ska hålla mig mer uppdaterad vad gäller allergiker och rekommendationer.

Exakt samma för mig vad gäller allergin! Har ju börjat smått med mina kortisontabletter som funkar hur bra som helst. Jag nyste till lite i armvecket och en tant blev förbannad på mig för att jag vistades offentligt här om dagen :facejoy: Men ja ska hålla mig mer uppdaterad vad gäller allergiker och rekommendationer.

Man kan bli utskälld för vad som helst nu.

Känner en som stod och grillade på sin altan (friliggande villa på stor tomt) som blev utskälld av en munskyddsbeklädd förbipasserande bilist.
Det var tydligen "ytterst oansvarigt och rentav livsfarligt att stå utomhus och grilla när luften var full av dödligt virus" o_O

Vad tar du för kortisontabletter? Jag tar loratadin (clarityn), det lindrar men kan inte säga att det hjälper så bra vid svåra besvär. Sen har jag pulmicort, bricanyl, rhinocort och ögondroppar.
Av en del röda viner får jag kraftiga allergiska besvär som vid pollen/pälsdjur men lyckas aldrig komma ihåg vilka.
Men eftersom du har katter så antar jag att du inte är pälsallergiker.

Man kan bli utskälld för vad som helst nu.

Känner en som stod och grillade på sin altan (friliggande villa på stor tomt) som blev utskälld av en munskyddsbeklädd förbipasserande bilist.
Det var tydligen "ytterst oansvarigt och rentav livsfarligt att stå utomhus och grilla när luften var full av dödligt virus" o_O

Vissa människor beter sig helknasigt just nu tror inte bara det är rädslan för viruset som talar heller folk är bara konstiga :facejoy:

Vad tar du för kortisontabletter? Jag tar loratadin (clarityn), det lindrar men kan inte säga att det hjälper så bra vid svåra besvär. Sen har jag pulmicort, bricanyl, rhinocort och ögondroppar.
Av en del röda viner får jag kraftiga allergiska besvär som vid pollen/pälsdjur men lyckas aldrig komma ihåg vilka.
Men eftersom du har katter så antar jag att du inte är pälsallergiker.

Svårt att hålla koll på namnen på namn då jag även knaprar annat för andra orsaker :S Men Prednisolon heter dem jag har nu. Det är receptbelaga tabletter. Clarityn tar jag vid lätta besvär. Åh vad tråkigt att inte veta vilka viner man reagerar på och inte!
Jag är inte pälsdjursallergiker som tur är! Livet hade varit tomt utan mina små pälsklingar! Gräs, gråbo, damm och kvalster, vete, jordnötter, äpplen är väl det jag främst är allergisk mot. Har känt av björken nu denna vår brukar knappt få någon reaktion alls vanligtvis.

Senast ändrad:
Svårt att hålla koll på namnen på namn då jag även knaprar annat för andra orsaker :S Men Prednisolon heter dem jag har nu. Det är receptbelaga tabletter. Clarityn tar jag vid lätta besvär. Åh vad tråkigt att inte veta vilka viner man reagerar på och inte!
Jag är inte pälsdjursallergiker som tur är! Livet hade varit tomt utan mina små pälsklingar! Gräs, gråbo, damm och kvalster, vete, jordnötter, äpplen är väl det jag främst är allergisk mot. Har känt av björken nu denna vår brukar knappt få någon reaktion alls vanligtvis.
Gräs, gråbo, damm, kvalster, pälsdjur, vissa blommor. Ibland får jag ngn sorts allergisk reaktion när jag äter honung (vilket jag sällan gör).
De här tabletterna du tar, Prednisolon, hjälper de?

Hej mitt Vinterland!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp