Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Är nog fler än du tror som inte går runt på 80% av sin lön. Finns också många som har rörliga lönedelar som kommer få ut mycket mindre än 80%

Sätt det gärna i en jämförelse med jordens övriga länder, som du gärna gör i andra sammanhang här :)

Men åter, det är individens ansvar att upphöra med socialt umgänge om man känner sig det minsta sjuk.

Fast nu är problemet att många antingen inte får några symtom alls alternativt att dessa är väldigt lindriga.

Precis, och då bör vi som individer ta ansvar att inte umgås mer än nödvändigt..?! Vad är problemet?

Du vill å ena sidan att vi inte ska umgås mer än nödvändigtvis men är starkt emot att man stänger skolor med 500-1000 elever där det räcker med att 4-5 är smittbärare för att alla ska åka på något skit? Det går ju liksom inte ihop.

Du vill å ena sidan att vi inte ska umgås mer än nödvändigtvis men är starkt emot att man stänger skolor med 500-1000 elever där det räcker med att 4-5 är smittbärare för att alla ska åka på något skit? Det går ju liksom inte ihop.

Observera ordet nödvändigt i mitt svar.

Det är stor skillnad på att ha (onödiga) sammankomster dit folk reser, kontra att umgås med samma personer på en skola. Det som måste lösas, om skolorna ska stänga, är hur vi upprätthåller nödvändiga jobb i vårt samhälle!

Du som verkar veta mer än Folkhälsomyndigheten, hur tänker du t ex att vi ska upprätthålla LSS vid ett större bortfall av personal? Om t ex privata aktörer inte kan utföra sitt arbete inom LSS? Detta är enbart ett exempel, som måste beaktas om man ska stänga ner olika typer av verksamhet och ta bort friska människor från arbetsmarknaden.

Att enbart ha argumentet ”stäng, stäng, stäng” är inte speciellt konstruktivt, utan en stängning måste ske stegvis och ordnat i vårt samhälle. Det gör att det kan upplevas ta lite tid, men det är rimligt om man förstår komplexiteten... Därav är det viktigt att vi som individer också tar vårt egna ansvar!

Så Sverige är det enda landet i världen där stängningen måste ske ordnat, alla andra länder fungerar det annorlunda i?

Nu har länder som Danmark,Norge,Tyskland,Serbien,Kroatien,Italien,Tjeckien,Bosnien,Litauen,Österrike,Schweiz,Iran etc etc etc SAMTLIGA valt att antingen stänga sina skolor eller gränser eller både och. I princip alla länder i världen går ett steg längre än Sverige.

Lite som flyktingkrisen 2015.

VARFÖR agerar Sverige MINST kontra alla länder. Tror Tegnell att han vet bättre än alla andra länder eller vad?

Så Sverige är det enda landet i världen där stängningen måste ske ordnat, alla andra länder fungerar det annorlunda i?

Nu har länder som Danmark,Norge,Tyskland,Serbien,Kroatien,Italien,Tjeckien,Bosnien,Litauen,Österrike,Schweiz,Iran etc etc etc SAMTLIGA valt att antingen stänga sina skolor eller gränser eller både och. I princip alla länder i världen går ett steg längre än Sverige.

Lite som flyktingkrisen 2015.

VARFÖR agerar Sverige MINST kontra alla länder. Tror Tegnell att han vet bättre än alla andra länder eller vad?

Det var ett dåligt svar på min fråga, Terry. Hur ska vi hantera LSS:en?

Förloppen ser olika ut i de länder du nämner. Strukturerna är olika, etc. Att jag skulle säga att Storbritannien, Monaco m.fl. INTE har stängt sina skolor är inget bra argument i mina ögon, utan vi ska hantera situationen utifrån hur vi stegvis bör göra det i vårt land.

Varför är ”stäng, stäng, stäng” det enda du har att säga? Har du analyserat vad alla stängningar innebär? Lita på att våra myndigheter gör det och att de stänger/avråder successivt - och ta ditt egna ansvar vetja! :)

Jag litar absolut inte på svenska myndigheter. Vi pratar om samma myndigheter som 2015 importerade bidragstagare,våldtäktsmän och annat patrask med argumentet att det är högskoleutbildade raketforskare som kommer. Jag litar fan mer på Kinas regering än på socialdemokraterna.

Dessutom, på tal om Storbritannien - dom går senast ut idag med och säger att alla 70+ bör isoleras hemma i FYRA (!) månader. Tegnell och socialdemokraterna i Sverige vill inte göra ett skit utan hoppas att alla ska smittas och att det sen går över.

Men jag är någonstans glad över att dom gör på det här sättet för detta kommer vara den slutgiltiga dödsstöten för svensk socialdemokrati.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp