Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det känns som att halva forumet är sjuksköterskor och undersköterskor så nu behöver jag er hjälp :D

Jag har typ aldrig varit på ett sjukhus eller hos en tandläkare för den delen, var hos tandläkaren sist när jag var 25 och eftersom jag inte hade haft ett enda hål i livet så fick jag sporadiskt kallelser. MEN. Nu är det som så här att jag har fått någon jävla enorm svullnad/sår på kinden/tandköttet. Jag tror att det är visdomstanden som har ballat ur eller något. Alltså det gör sjukt ont i kinden/tandköttet. Kan knappt prata. Kan knappt äta. Kan knappat snusa eller öppna munnen. Inte ens alvedon/ipren hjälper. Har aldrig haft problem med tänderna så detta är en ny upplevelse....

Vad fan ska jag göra? Testat munsköljer och dylikt men ingenting hjälper. Fasansfull smärta. Ska man till akuten? Nyttja sjukvårdsförsäkringen? Ringa tandläkaren? Hur fan ska man agera och vart vänder man sig? Måste ta tag i detta imorgon för annars kan jag inte gå till jobbet och det har jag inte råd med.

Jag är ingen tandläkare, sjuksköterska eller undersköterska MEN jag har haft liknande issue som du, fyfan vad jobbigt det var. De brukar oftast inte vilja dra ut visdomständer medan det är inflammerat. Om du inte vill pröjsa för tandläkarbesök så rekommenderar jag att du springer ned till apoteket köper Corsodyl och gurglar det i 1 vecka. Blir det bra sen borde du ändå gå till en tandläkare då det kommer komma tillbaka.

Detta var vad min tandläkare rekommenderade mig när jag hade svinont.

Jag rekommenderar inte folktandvården efter att ha hört en hel del om dom här.

Ta privat typ mydentist! Dom har gratis undersökning eller jag tror alla har det pga årliga bidraget som ligger på ca 800 kr. Efter det så ha tandvårdsförsäkring för ca 100 kr i månaden om något händer!

Har sett på reklam om nån tandkräm mot just inflammation. Kanske är värt att testa?

Hoppas det inte är något! Hade vart så tråkiga pengar för dig

Tandkräm mot blödande tandkött - dyrare men ska vara bra Paradontax Ultra Clean

Men det är senare, kommer inte hjälpa dig nu tror jag för en eventuell visdomstand som spökar

Jag har som tur är inte ont i någon tand och det ilar inte heller utan det är en svullnad/sår/något som har satt sig mellan övre och nedre tänder kinden iinvändigt. Mer neråt på underkäken typ. Preciiis ovanför visdomstanden!

Exakt så...
Då ska jag vända mig till en tandläkare! Hur går man till väga, ringer man första bästa eller? Jag har en tandläkare i min trappuppgång tror jag, kan man bara knacka på? Eller går man via folktandvården?

PS: Vad pratar vi om för kostnad, kan det hända att jag får betala flera tusenlappar för det här?
Det finns ett nummer till den tandläkaren som har jour och tar akutbesök i din stad. Står på Folktandvården tror jag.

Vem ringer hela tiden från
073-121 46 70
hittar inget på Nätet

Även från
073-121 45 32 rings det frekvent.
De jag är sen med är Lumify och ViaConto. Men deras nummer brukar gå att spåra.

Jag är ingen tandläkare, sjuksköterska eller undersköterska MEN jag har haft liknande issue som du, fyfan vad jobbigt det var. De brukar oftast inte vilja dra ut visdomständer medan det är inflammerat. Om du inte vill pröjsa för tandläkarbesök så rekommenderar jag att du springer ned till apoteket köper Corsodyl och gurglar det i 1 vecka. Blir det bra sen borde du ändå gå till en tandläkare då det kommer komma tillbaka.

Detta var vad min tandläkare rekommenderade mig när jag hade svinont.
Precis dom drar ej ut tänder som är inflammerade utan antibiotika först isåfall man behandlar inte då.
Ev åtgärd görs efter antibiotika kuren.
Är det mycket svullnad o smärta som tyder på inflammation brukar man behandla med tex Kåvepenin först under 7-10 dagar

Jag har som tur är inte ont i någon tand och det ilar inte heller utan det är en svullnad/sår/något som har satt sig mellan övre och nedre tänder kinden iinvändigt. Mer neråt på underkäken typ. Preciiis ovanför visdomstanden!

Exakt så...
Då ska jag vända mig till en tandläkare! Hur går man till väga, ringer man första bästa eller? Jag har en tandläkare i min trappuppgång tror jag, kan man bara knacka på? Eller går man via folktandvården?

PS: Vad pratar vi om för kostnad, kan det hända att jag får betala flera tusenlappar för det här?
Hur har det gått för dig @Terry_ ?
Hoppas allt gått bra o du fått hjälp :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp