- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Lilaros är ju ett glasklart troll medan syrran (mig veterligen) är en rikitig person. Viss skillnad.
Lilaros är ju ett glasklart troll medan syrran (mig veterligen) är en rikitig person. Viss skillnad.
Finns här någon som har slutat röka? Har köpt Äntligen icke rökare, jag har stora förhoppningar på den!
Tänkte om någon vill ha den när jag läst ut den så ger jag gärna den till en annan rökare som vill sluta.
Jag kunde sluta spela och sluta med godis men att sluta röka tar emot.
Bra beslut! Slutade snusa för 6 månader senan. Förlorade mamma i lungcancer för 10 månader sen. Det var det mest plågsamma jag någonsin upplevt hennes två år som sjuk och sen den natten hon dog. Äntligen icke rökare är som jag mina den inspirerande.
Jag beklagar sorgen!
Duktigt av dig och klara sluta snusa. Hur var de första snusfria dagarna?
Jag är rädd för lungcancer bland annat. Jag håller på att läsa boken, verkar lätt men jag är inte helt övertygad. Men ska läser den med öppet sinne.

alltså de var helt rubbade. Låg i någon halvvaken ångestsömn hela nätterna första veckan. Abstinensen fick mig att bli ledsen, arg och känslig på dagarna men dämpade sig ganska fort. Två-tre nätter tog jag faktiskt ångestdämpande för att få sova ordentligt, det var riktigt skönt faktiskt. Började träna riktigt mycket i samma veva för att få lite kickar och ångestdämpande på sån väg.
Men värt det! Skönt att vara fri. Min svärmor som är 60 i år slutade nyss med hjälp av champix. Om man är motiverad men tror man behöver hjälp så finns det ju faktiskt hjälp att få inom vården inte att förglömma![]()

Kan tänka mig att det är skönt att bli fri
Men du ville verkligen sluta? Känns som om jag kommer sakna det, men ändå inte.
Jag är rätt trött på att röka ändå. Jo jag måste ju kunna. Har rökt sen jag var 17. 20 år i år då förutom uppehåll för barn.
Klart jag ska klara det. Får peppa mig själv ordentligt![]()
Ja nu gjorde jag inte blev nyfiken på ditt inlägg har inte sett det du skrev om Lilaros men då kanske någon varit elak mot henne innan och hon blev arg
Ja, jag ville det. Tandköttet där jag brukade ha snusen bara kröp högre och högre upp. Var helt besatt av min snusdosa. Vaknade ofta på natten och tog en snus. Det var en hel utlandsresa i pengar varje år som försvann. Jag kunde inte ha läppstift för då såg det konstigt it men en prilla i då läppen vek sig lite haha. Var trött på det och ville vara en bra förebild för barnen. Jag förbannade att min mamma dog av sin rökning och alkoholism och ville bara vara stark nog att bryta en dålig cirkel av osunda beroenden.... nu måste jag bara ta tag i det där med shopping också haha