Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det var bättre förr, så även i byggbranschen. Mer gediget och rejäla hantverk.

Diskuterade lite på det temat med en bekant som av olika anledningar engagerat sig kring badhus.
Det finns ett gäng mindre badhus i orten, vet inte hur många, 5-6 som är kopplad till lite större skolor, alla byggda på 50-talet eller liknande, då var det tydligen valfläsk med badhus. De badhusen håller än, kaklet sitter direkt på betongen, inget tätskikt eller annat larv, någon spräckt kakelplatta är bytt, inte mer än så, det läcker kanske lite. Värre är det med de lite nyare badhusen, alla byggregler och miljöregler och liknande som det byggdes efter sent 90tal verkar mest ställa till bekymmer. Byggnaderna ruttnar upp pga fukt (till och med jag kunde ha sagt att det kan bli fukt inett badhus) och bassängerna är lika tät som ett durkslag.
Det är kvalitet det.

Diskuterade lite på det temat med en bekant som av olika anledningar engagerat sig kring badhus.
Det finns ett gäng mindre badhus i orten, vet inte hur många, 5-6 som är kopplad till lite större skolor, alla byggda på 50-talet eller liknande, då var det tydligen valfläsk med badhus. De badhusen håller än, kaklet sitter direkt på betongen, inget tätskikt eller annat larv, någon spräckt kakelplatta är bytt, inte mer än så, det läcker kanske lite. Värre är det med de lite nyare badhusen, alla byggregler och miljöregler och liknande som det byggdes efter sent 90tal verkar mest ställa till bekymmer. Byggnaderna ruttnar upp pga fukt (till och med jag kunde ha sagt att det kan bli fukt inett badhus) och bassängerna är lika tät som ett durkslag.
Det är kvalitet det.
Japp, därav jag gillar 50,60 och 70-tals inredning och möbler.

haha... ja jag tänkte faktiskt på dig när jag läste artikeln :D
Haha jag måste hatt en jäkla tur faktiskt för jag kom mitt i detta , får hoppas det håller i sig hela andra kvartalet ;) då är det 5-6 mån kvar .. hinner då betala av sjukt mycket faktiskt

Är det fler än jag som inte har fått ett endaste årsbesked ännu? Det har inte kommit vare sig via brev eller Kivra... Jag hade ju löneutmätning de 3 första månaderna av 2019 och betalade väl nästan 50tkr i räntekostnader via KF till mina borgenärer...
Hur ser det ut för t.ex Dig @Ny2018 - har du fått några årsbesked ännu?!

Har själv inte fått ett ändå årsbesked hade 2 månaders löneutmätning i 2019 Jan och
Feb

Till råga på eländet denna vecka har jag fått "pärleporten" på Discovery weekly på Spotify..

Inga årsbesked här heller. Loggade in på SBAB och slulle kolla årsbeskedet då stod det att det skulle komma 31/1 senast

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp