Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Idag så är jag faktiskt halvvägs att ha betalat färdigt mitt stora handelsbanks lån , 5 år kvar nu ! Kämpa kämpa ! När det väl är borta så kommer en stor Sten att falla verkligen... min målsättning för 2020 är att få bort så mycket jag bara kan från inkasso , jag kommer nog få bort iallafall fall 150k av 300k . Kommer bli ett jobbigt år 2020 med mycket känslor ! Men jag ska klara av det , så otroligt skönt slippa låna och jaga pengar nu ! Mycket mindre brev varje månad ! Visserligen föreläggande kommer men inte alls så mycket som innan ! Vad har ni för mål 2020 ?

Grattis! Det går framåt
Mina mål 2020,
*Fortsätta spara ut håret, så långt som möjligt. Nu är det väl till halva ryggen.
*Sälja mina handgjorda grejer till Asien, Ryssland eller något, ny mark.
*Börja spela WoW, Quake och Monkey Island någon gång ibland för skojs skull.
*Lära mig mycket om att spå med tarot och läsa saker ur handflator m.m.
*Skapa mycket. Fiska, hugga ved, bygga saker i trädgården, renovera och smälta metaller för att göra smycken och designa ett resinbord.

Senast ändrad:
En fråga, på mitt kontoutdrag brukar det stå Lön när min sambos lön landar på kontot men när jag får lön från extrajobbet så står det L@n!!!

Har inte tänkt så mkt på det förut men nu är jag rädd att om jag behöver uppvisa kontoutdrag eller vid Instantor så kan detta tolkas som att det står Lån. Det vill jag inte!! Men vad tror ni, varför är det så? Kan det bero på hos ngn inställning nånstans, är det ngn idé att mejla lönekontoret? Har frågat en kollega och det står L@n på henne också.

En fråga, på mitt kontoutdrag brukar det stå Lön när min sambos lön landar på kontot men när jag får lön från extrajobbet så står det L@n!!!

Har inte tänkt så mkt på det förut men nu är jag rädd att om jag behöver uppvisa kontoutdrag eller vid Instantor så kan detta tolkas som att det står Lån. Det vill jag inte!! Men vad tror ni, varför är det så? Kan det bero på hos ngn inställning nånstans, är det ngn idé att mejla lönekontoret? Har frågat en kollega och det står L@n på henne också.

Betalas kanske ut från en utländsk bank i ett land där åäö inte finns. Vet att när en vän som har å i efternamnet får överföringar från utlandet blir det så.

Betalas kanske ut från en utländsk bank i ett land där åäö inte finns. Vet att när en vän som har å i efternamnet får överföringar från utlandet blir det så.

det kan ju vara så men trodde att lönekontoret fanns i Sverige. Men efter Jul ska jag mejla min chef och fråga. Kanske ingen vanlig själ som reagerar på sånt men med samlingssånger i sikte så kan det göra skillnad om det tolkas som lån istället för lön... lite skadat har man ju blivit :D:D

Bara att det sätts in udda belopp borde tala för lön. Sällsynt man lånar 8734 kr..

Tar Nordea full UC om man öppnar konto hos dom?

Bara att det sätts in udda belopp borde tala för lön. Sällsynt man lånar 8734 kr..
Tänkte på det men när det står så mkt på spel så vill jag inte att det ska finnas några frågetecken kring det.

När jag hade krediter på Ferratum, Easycredit, Everyday+ och fan och hans moster så blev det ofta ett udda belopp som 3132 som fanns kvar att ta ut efter att man betalat in senaste fakturan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp