Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

1:a advent i dag. Någon som har orkat med något adventsmys? Det närmsta adventsmys jag kom i dag var i form av tända ljus till frukosten då elen gick tillfälligt.

Jadå, julgardiner och lite sånt är fixat.

Jag har nyss kommit hem från ett adventsmingel tillsammans med mina hyresgäster och grann BRF:en... Riktigt mysigt :) och jag tog inte ens betalt för att närvara ;)

Det var väll inget svårt att förstå... ja menade att Du tog en rejäl chansning när Du skaffade ny mobil med abonnemang till dottern... Hade dom tagit en kreditupplysning, så hade du väll varit duktigt ”rökt”...

Det var väll inget svårt att förstå... ja menade att Du tog en rejäl chansning när Du skaffade ny mobil med abonnemang till dottern... Hade dom tagit en kreditupplysning, så hade du väll varit duktigt ”rökt”...
Vad menar du med ”rökt”? Det händer ingenting om det görs kreditkoll på dig när du har skuldsanering.
Eller vad menar du?:)

Vad menar du med ”rökt”? Det händer ingenting om det görs kreditkoll på dig när du har skuldsanering.
Eller vad menar du?:)

Med ”rökt” menade jag enkom att köpet av ny mobil mest troligt inte hade gått igenom om en sedvanlig kreditkoll hade genomförts... :)

Jag vill vara berätta en sak som jag tycker är helt sjukt. Jag trodde knappt på det själv när det hände men det måste vara stor skillnad mellan lånjämförelsesidorna. Se bifogad bild och låt mig förklara.

Jag har släppt allt till Kronofogden nu vilket tro det eller ej känns underbart. Inte jaga lån eller brevlådan. Ser ljust på framtiden.

Hur som helst. Jag fick lån via Sambla på 120k hos Santander efter Santander nekat mig hos både Lendo, Freedom finance och Axo bara dagar tidigare. Fick att jag fått ett erbjudande bara minuter efter ansökan. På min UC hade jag 85% risk men blev ändå beviljad. Detta nämnde han på Sambla också. På min UC hade jag kanske 200k mer i lån än årsinkomsten och 250k i underskott. Som ni ser i historiken var det desperata dagar. En spelberoendes vardag. Santander fick tyvärr inte en enda betalning av mig innan jag gav upp.
Detta måste ha varit dom sjukaste förutsättningarna någon blivit beviljad över 100k med. Och nej jag är inget troll.

Vad jag vill komma med är att det verkar som det inte finns någon logik alls i jämförelsesidorna. Nekad av samma lånaktör på måndagen för att sedan bli beviljad på fredagen typ?

Bilagor

• 29C0466E-AA54-4F1D-9710-4A1F88D00801.jpeg
    29C0466E-AA54-4F1D-9710-4A1F88D00801.jpeg
    101.4 KB · Visningar: 23
  • B8C90009-2B30-4334-97D6-B4674EB59F96.jpeg
    B8C90009-2B30-4334-97D6-B4674EB59F96.jpeg
    52.8 KB · Visningar: 20
Senast ändrad:
Det är smått absurt att du beviljas med en UC-risk på 85% haha. Rentav otroligt, nästan så att man tycker att dom i det här läget får skylla sig själva helt ärligt...

Ibland är behovet större än rädslan för att en uc ska tas och bli nekad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp