Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kan nog vara så att ev ny hyresvärd kollar upp om det finns eller funnits hyresskulder hos tidigare hyresvärd.
Ligger det en obetald hyra o saneringen är det nog mycket svårt att få ny lägenhet. Då har det gått mycket långt.
Större chans är naturligtvis att få utan gamla hyresskulder. Har man gamla hyresskulder blir det nog avslag.
Men hur kan de veta om jag inte berättar att jo förresten, jag missade en hyra (för en bostadsrätt som jag själv aldrig bott i eller varit skriven i) för sisådär 8 år sedan och den skulden är med i min skuldsanering? Har ingen hyresvärd att referera till eftersom jag har bott i egenägda bostäder sedan 1990. Om man inte räknar mitt andraboende som jag tänkte skulle gå under radarn ett tag till.

Men tillbaka till frågan, om de nu trots allt godkänner anmärkningar om man har borgensman, vilka krav ställs? Grundkravet är ju att man ska ha inkomst, i det här fallet vill de att man ska ha 2xhyran netto, vilket jag uppfyller ensam. Och vid anmärkningar en borgensman med ”god ekonomi”. Betyder det att hen också måste ha 2xhyran netto, eller t.o.m. mer?

Så det är bara hyresskulder till bostadsbolag som räknas? Inte till brf:er? Hur hittar de vart man bodde för 30 år sedan?
Alla skulder räknas även om du bor i bostadsrätt så har du hyra.
Har du bott i eget hus då blir det annorlunda då du betalar på lånet.
Och gäller det 30 år sedan är det preskriberat skulle jag tro.
Men du undrade om hyres skuld finns med på skuldsanering och hur det påverkar från början.
En fundering hur gammal är du? 30 år sedan ;) är själv ingen ungdom ;)

Men tillbaka till frågan, om de nu trots allt godkänner anmärkningar om man har borgensman, vilka krav ställs? Grundkravet är ju att man ska ha inkomst, i det här fallet vill de att man ska ha 2xhyran netto, vilket jag uppfyller ensam. Och vid anmärkningar en borgensman med ”god ekonomi”. Betyder det att hen också måste ha 2xhyran netto, eller t.o.m. mer?

På mitt företag kräver vi 3x hyran för kontraktsinnehavaren & hela 6x hyran för en ensam borgensperson.

Rent generellt brukar det vara minst det dubbla i intäkt för borgenspersonen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp