Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Just det här tycker jag är väldigt märkligt... I min sons skola så får de "ta med frukt om de vill" men alla har ju med sig frukt så ska han sitta där utan då?? Varför får de inte frukt i skolan? Tycker det är sjukt märkligt, det är ändå våran framtid...?
och enligt lag ska skolan vara helt kostnadsfri men det efterföljs inte. T ex får inte skolan begära att barnen ska ta med sig matsäck. Men det får vi lov att fixa ändå när det är utflykter.
För att inte tala om hur mkt jag avskyr skolfotot. Flera kommuner har nu förbjudit skolfotografering.

och enligt lag ska skolan vara helt kostnadsfri men det efterföljs inte. T ex får inte skolan begära att barnen ska ta med sig matsäck. Men det får vi lov att fixa ändå när det är utflykter.
För att inte tala om hur mkt jag avskyr skolfotot. Flera kommuner har nu förbjudit skolfotografering.
Man behöver ju inte köpa fotot, men förklara det för en 7-åring som vill ha katalogen och foton som alla andra.

Vi ska skicka med en frukt om dan och utöver det någon typ av fika (får vara frukt eller smörgås) en gång i veckan när de är i skogen på utflykt.

Vi lever i en del av världen där yta går före allt annat, tyvärr!
Barn och tonåringar i fattigare delar av världen verkar vara gladare, fattigare men gladare. Familjer lever närmare varandra, vilket gör att sunda värderingar överförs från de äldre till de yngre.
Vi i vår del av världen lever i överflöd men barnen anammar värderingar fr youtubers.

Nämn inte namnet Wahlgren för mig... är allergisk mot dem.Där finns det ingen skam i kroppen och inga gränser vad man kan säga för att få pengar. Det är så pinsamt! har inte sett Wahlgrens värld men sett reklam vad kommande avsnitt ska handla om och det räcker för att bli spyfärdig!

Jag hoppas att resten av fredagen blir gladare för din del :)
Håller med.

Man behöver ju inte köpa fotot, men förklara det för en 7-åring som vill ha katalogen och foton som alla andra.

Vi ska skicka med en frukt om dan och utöver det någon typ av fika (får vara frukt eller smörgås) en gång i veckan när de är i skogen på utflykt.
Exakt! Just därför bör skolfoto försvinna fr skolorna. Det är en gammal kvarleva dessutom. Nu tar man massa bilder själv.

Fakturan för de fotona är inte sällan föremål för indrivning

Fakturan för de fotona är inte sällan föremål för indrivning
Så då är man inte ensam att de gått till Inkasso!
Om man har valt delbetalning och inte betalar i tid så skickar de inte hela skulden till Inkasso utan bara den delen som är försenad. Så det kan bli flera inkassokostnader.

Så då är man inte ensam att de gått till Inkasso!
Om man har valt delbetalning och inte betalar i tid så skickar de inte hela skulden till Inkasso utan bara den delen som är försenad. Så det kan bli flera inkassokostnader.

Nej, sett flera sådana, flera som avser foton från 90talet också.

Fått vänförfrågning på facebook. Får några i veckan av olika lättklädda damer som erbjuder olika filmtjänster.
Nyss kom en som ville lägga till mig, namnet var bekant,.vi har några gemensamma bekanta. Kom fram till att jag utmätt personens bostad i slutet av förra veckan. Tror jag nekar den förfrågan.

Fått vänförfrågning på facebook. Får några i veckan av olika lättklädda damer som erbjuder olika filmtjänster.
Nyss kom en som ville lägga till mig, namnet var bekant,.vi har några gemensamma bekanta. Kom fram till att jag utmätt personens bostad i slutet av förra veckan. Tror jag nekar den förfrågan.

Hahaha... från lättklädda brudar? Konstigt...för de får jag med & ja e ju en ”brud”... Verkar som dom bryr sig föga om könet på den dom vill ”adda”... :eek:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp