Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

@Lasseman detta har säkert blivit besvarat men orkar inte leta. Om jag och sambon har ett gemensamt sparkonto till barnet - som står under mina egna privata konton. Kan KFM göra utmätning då fast det är "barnets" konto och fast det står under mina konton men sambon är "medkontotagare"

@Lasseman detta har säkert blivit besvarat men orkar inte leta. Om jag och sambon har ett gemensamt sparkonto till barnet - som står under mina egna privata konton. Kan KFM göra utmätning då fast det är "barnets" konto och fast det står under mina konton men sambon är "medkontotagare"

Är ni kontohavare så går det bra. Har man dispositionsrätt går det inte.

Lite osäker. Men om vi säger som så här. Ingen kan röra pengarna om vi inte båda ringer till banken och båda ger vårt godkännande till att göra en transaktion eller liknande. Så jag kan inte logga in nu och flytta dessa pengarna säger vi till mitt vanliga konto. Däremot kan vi båda signera med mobilt bank id och få pengarna flyttade.

Lite osäker. Men om vi säger som så här. Ingen kan röra pengarna om vi inte båda ringer till banken och båda ger vårt godkännande till att göra en transaktion eller liknande. Så jag kan inte logga in nu och flytta dessa pengarna säger vi till mitt vanliga konto. Däremot kan vi båda signera med mobilt bank id och få pengarna flyttade.

Mitt svar gäller:)

Märks att semestern är över för de flesta.. behövde inte ens köa när jag var in och köpte en sak på blåtandsheadsetscentralen typ nyss (jula)

Om kontot står i barnets namn o ni har disputionsrätt till kontot. Då kan de ej röra pengarna.

Hej stollar, vad gör alla? Softar? Jag jobbar på ... känner mig riktigt GLAD av någon anledning. Ni då? Håll humöret uppe.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp