Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag sålde nyss två KumKum ringar via Tradera... my god...fick till och med MER betalt på Tradera än vad ja själv betalade i nypris hos juvelaren för typ 7 år sedan... :)

Håller med Dig @Lilaros om Odd Molly :(
Det ska man bara köpa på Tradera - inte sälja...
Även då ja nu precis sålde en Odd Molly Grandma Coat för bättre än vad ja trodde inledningsvis...

Senast ändrad:
Jag sålde nyss två KumKum ringar via Tradera... my god...fick till och med MER betalt på Tradera än vad ja själv betalade i nypris hos juvelaren för typ 7 år sedan... :)

Håller med Dig @Lilaros om Odd Molly :(
Det ska man bara köpa på Tradera - inte sälja...
Även då ja nu precis sålde en Odd Molly Grandma Coat för bättre än vad ja trodde inledningsvis...

Kul att KumKum ringarna gick bra. Ja det är så svårt att veta, har gått back på saker jag trodde var min räddare och plus på helt oväntade grejer.

Jag tycker det är skönt att rensa i röran och få lite större chans att hålla städat. Har alltid köpt mycket skit. :0)

Sålt bra
*utekläder för skog och mark, helst finmärken, om du inte har: köp några för 100-300/styck och få igen det och mer. Googla i second hand butiken för att se vad nypris var och se det som en investering.
*Smycken (guld men också vilket skit som helst. Köp en stor påse för 30-60 kr på loppis och sälj styck fast pris för 15-20 kr minst per del och ta finare delar på auktion från 1 krona t.ex. en ring man tror är ful kan sälja för en hundring.
*Gudrun Sjödén kläder säljer som smör, helst mönstrade och i fint skick.
* Nirvana kläder, om du har/hittar det, 25 år sedan Kurt dog, kan gå för tusenlappar.
* Parfymer är lätt att sälja, köp på loppis och sälj på tradera
* Kurslitteratur om den inte är från 90-talet
* Sameslöjd säljer väldigt bra

Övrigt tips:
Köp något du vet är lättsålt billigare på second hand, t.ex. kockums, ett spegelskåp och lägg på några tior och sälj i ett loppisbås. Kräver ett bra öga för vad folk suktar efter.

Svårare/nedåtgående trend
*Skor, svårsålt
*Odd Molly, undvik
* Vanliga kläder
* Vanliga böcker
* Det som inte hör till säsongen förmodar jag också inte är optimalt.

+ sälj allt skit hemma. Scrapbooking och pysselgrejer osv. Smink går utmärkt på tradera om det är vad folk är ute efter, trendgrejer.
Tusen tack.❤️

Såklart märkte jag nu när jag redan sålt 31 saker på tradera senaste 7 dagarna att en tävling har gått ut där man får superpresentkort om man vinner, man har april på sig.

OH no.

Senast ändrad:
Jag äger en gammal hög keramikvas som är signerad under med S.V jag har ärvt den för ca 30 år sedan, skulle kunna tro att den är från 40-50 talet.
Jag är urdålig på Tradera men kan man lägga ut den på tradera? Jag vet inte alls om hur mycket den kan vara värd.

Jag äger en gammal hög keramikvas som är signerad under med S.V jag har ärvt den för ca 30 år sedan, skulle kunna tro att den är från 40-50 talet.
Jag är urdålig på Tradera men kan man lägga ut den på tradera? Jag vet inte alls om hur mycket den kan vara värd.

Klart att Du kan, men om det finns ett värde i den, så hade jag gått & fått den värderad först, så Du inte gör en dunderförlust...
Själv ”älskar” ja Tradera...tycker de e kul att båda köpa/sälja därigenom...
För oss ”fattiglappar”, så kan ja berätta att ja t.ex köper allt smink/hudvård därigenom...
Allt jag köper är HELT NYTT, men till ett betydligt lägre pris än i vanliga affärer.
Köpte t.ex nyss en NY Lancome mascara. Butikspris 325kr, men ja betalde 130kr via Tradera... :)
Säkerligen mycket stöldgods...men de bryr inte ja mig om :)

Jag har noll koll på säljsidor. Om man inte har tillgång till Traderakonto längre, vad för sidor fungerar bra istället? Tänker främst så att inte frakt springer i väg som ex hos Ebay?

Jag har noll koll på säljsidor. Om man inte har tillgång till Traderakonto längre, vad för sidor fungerar bra istället? Tänker främst så att inte frakt springer i väg som ex hos Ebay?[/QUOTE

Om Du har Facebook, så har dom en egen ”marketplace”, som är superbra! Har aldrig sålt saker därigenom, men köpt en hel del... Mycket bra ! :)

Ja på köp, byt sälj på facebook för din stad kan du sälja otympliga saker som möbler osv. och dessutom få det upplockat om du vill hemma.
Även mindre saker går ju bra där. Allt från soffor, tvättmaskiner, tavlor, gamla fönster, inredning, kläder --- bara att lasta upp bilder. Ofta kan man ju välja mellan att personerna ska lägga bud eller betala ett fast pris.

Ja på köp, byt sälj på facebook för din stad kan du sälja otympliga saker som möbler osv. och dessutom få det upplockat om du vill hemma.
Även mindre saker går ju bra där. Allt från soffor, tvättmaskiner, tavlor, gamla fönster, inredning, kläder --- bara att lasta upp bilder. Ofta kan man ju välja mellan att personerna ska lägga bud eller betala ett fast pris.

Japp. Klockren sida...den med! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp