Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Mina räkningar svävar iväg i natt. Blir bara 4300 kr kvar denna månaden men det är mycket bättre än innan när det var ständigt minus.

Grattis till att slippa ständigt minus! Det måste kännas som ett delmål. Jag längtar efter den dagen även om det känns långt till dess.

https://www.expressen.se/dinapengar...n3WbOOfQRMhZx3FJWUeisXUfYqvFm7i7E7pcF7A4kGyYg

hahahaha alltså det är helt sjukt. Helt sjukt hur dom har 25% av befolkningens stöd. Ofattbart.
Jag kan till viss del hålla med att det inte ska gå att ta ut tjänstepensionen på så kort tid som 5 år, de flesta har inte förstått konsekvensen av det, bl a att de får statlig inkomstskatt för att de kommer upp över brytvärdena. En del gör det fullt medvetna om att de får bostadsstöd efter dessa 5 år, då de bara har statlig pension. 5 år eller kortare ska vara för dem som är svårt sjuka eller har en mycket liten tjänstepension. En av mina bröder tog ut sin tjänstepension på 5 år utan att fatta konsekvenserna (han frågade inte mej innan) och när man väl förstår att det inte var ett så smart val så kan man inte ändra sej. Däremot tycker jag att de rent ut sagt ska ge f-n i att höja åldern då det är möjligt att börja ta ut pensionen.

Fast det bör samtidigt vara individens val och inte statens.
Av samma anledning bör exemplevis Systembolaget inte vara under statlig kontroll.
I Sverige finns dock inte liberala partier längre som förespråkar frihet så som sexköp,narkotika och dylikt. Närmaste man kommer 'är väl Moderaterna och inte ens dom låter friheten själv fattas sina beslut... Sen det som bör vara statligt det släpper man på (spel exemplevis).

Hur var det nu,
Om man har skuldsaldo hos KFM/Utmätning - då tar inte staten pengar om man pluggar fast man har CSN lån/bidrag på typ 20.000 ut?

Hur var det nu,
Om man har skuldsaldo hos KFM/Utmätning - då tar inte staten pengar om man pluggar fast man har CSN lån/bidrag på typ 20.000 ut?

Min erfarenhet är att KFM tar skattepengarna när man är student. Tror inte de kan göra en utmätning då det är bidrag/lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp