Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hur mycket pengar har folk efter alla räkningar & röra sig med?

Vad behövs för ett skäligt liv egentligen? 7-8.000?

Har mellan 15-20k kvar efter räkningarna är betalda. Är så skönt att äntligen ha pengar över. För 1,5 år sedan hade vi 4-5k kvar efter räkningarna var betalda men då fick vi alltid hoppa över någon räkning.

Vi är 5 i familjen och klarar oss gott med 9000 i månaden och sedan åker resten in på sparkontot.

Vi har ca 50tkr in och 22tkr i fasta kostnader (går upp till 24,5tkr fasta när jag får min leasingbil men har ny lön då också). 10tkr går till spar, och resten rörliga kostnader. Det som är kvar vid budgetslut, i vårt fall när barnbidraget kommer, skickas in på sparkontot. Att det finns pengar kvar, och att man lagt undan till spar, är en helt sjuk känsla! Som jag bollat med Ferratum och Viaconto, pytsa in och ta ut om vartannat, och på slutet när båda var maxade och jag inte hade någonstans kvar att gå när pengarna var slut...

Tack Terry!
Tyvärr bor jag i skogen som du vet och där får vi fortfarande hålla oss med modem och parabol. It sucks! Men försäkringarna är klart i överkant, det kan till och med handla något mer än det jag uppgav. Det som inte går att göra så mkt åt är ju gårdsförsäkringen, det finns ju skog som kan blåsa eller brinna ned. Men jag har en fabless för försäkringar som är ngt överdriven. Kanske behöver din hjälp snart

In ca 55000kr

Fasta kostnader: ca 16000 (hyra, el, tv, mobil, försäkringar, fack/a-kasseavgift, CSN, träningskort)

Plus just nu
- några bra lån
- en hel del hutlösa avbetalningsplaner
- försöker komma ikapp med sådant som släpar och riskerar uppsägning
- löser konstant ut något som gått till KFM

Inte mycket kvar i slutändan. Att bara ha fasta kostnader är min mentala målbild och det som gör att jag orkar med livet.

Lasseman är tydligen Saruman, bara för att han är formell och inte använder smajlisar. Tycker det går lite väl överstyr nu. Tack för att du svarar på folk frågor, och det gör du oavlönad, alltså tycker du som oss andra att det är kul att vara här inne emellanåt.

Lasseman är tydligen Saruman, bara för att han är formell och inte använder smajlisar. Tycker det går lite väl överstyr nu. Tack för att du svarar på folk frågor, och det gör du oavlönad, alltså tycker du som oss andra att det är kul att vara här inne emellanåt.

...men vi ”brudar” går igång på smilisar & hjärtan.... hahaha :D

...men vi ”brudar” går igång på smilisar & hjärtan.... hahaha :D

Fått lära mig det av diverse flickvänner och andra tjejer man dejtat.

Bara för jag själv svarat ofta kort och utan smileys i sms. Så har dom upplevt mig ointresserad eller dryg. Blev lättare att använda smileys än att ta diskussionerna kring det :)

Ibland används det till och med jobb sammanhang idag. Förutom till kineser eller koreaner. Blodsugare är dom kunderna, bjuder du på godis tar dom inte en eller två utan allt.

Det har definitivt gått överstyr om man tror att diskussionen handlar om smileysar.

Nej men vissa skrivbenter upplever att han har en dryg ton, när han svarar på frågor som ställs i trådar. Är högst subjektivt, vad man själv gör det till.

Så kan det vara, jag refererade mest till att det är onödigt att påpeka hur man ska skriva sina inlägg särskilt om man inte mår bra eller befinner sig mitt i en kris oavsett vad skribenten bidrar med till detta forum. Ett ödmjukt förhållningssätt gäller alla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp