Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Sjukt betalade 30.000 till dom (hela skulden) med betalkoll 2 dagar innan...

En fråga som kanske @Lize har svar på. Jag har en vanlig inkomst. Vanligt jobb. Betalar skatt vanligt.
Vid sidan av detta har jag ett hobbyprojekt. Eftersom jag inte har ett eget företag så sköter jag finansiering och allt genom : www.frilansfinans.se. Jag fakturerar alltid 10.000 kr i månaden men får 5.000 utav detta då 5.000 försvinner i typ skatt,avgifter och liten procent tar givetvis frilans finans. Pengarna når mitt konto varje månad. 5000 kr dvs. Så min fråga är - kommer detta att synas på min deklarerade inkomst när det här året är slut? Om svaret är ja, syns då 10.000 eller 5.000 kr? Undrar också om det utgår någon semesterersättning på detta?

WOHOOOOOO.
Mars är här! Dagen blir längre, skulderna blir mindre, uteserveringarna öppnar!!!
Äntligen.
Ett steg närmare den efterlängtade (för mig) maj månad...

En fråga som kanske @Lize har svar på. Jag har en vanlig inkomst. Vanligt jobb. Betalar skatt vanligt.
Vid sidan av detta har jag ett hobbyprojekt. Eftersom jag inte har ett eget företag så sköter jag finansiering och allt genom : www.frilansfinans.se. Jag fakturerar alltid 10.000 kr i månaden men får 5.000 utav detta då 5.000 försvinner i typ skatt,avgifter och liten procent tar givetvis frilans finans. Pengarna når mitt konto varje månad. 5000 kr dvs. Så min fråga är - kommer detta att synas på min deklarerade inkomst när det här året är slut? Om svaret är ja, syns då 10.000 eller 5.000 kr? Undrar också om det utgår någon semesterersättning på detta?
Ja det är en intressant och bra sida :) Jag antar att du fakturerar 10 tkr + moms i mitt exempel. Din bruttolön bör då bli 7.153:75 inklusive semesterersättning och det som redovisas till Skatteverket i kontant bruttolön.

Nja,
Företaget är baserat på Malta. Så låt säga att jag fakturerar företaget X på Malta 10.000 kronor. Dom betalar 10.000 kronor till Frilans Finans.
  • Frilans Finans 6%
  • Skatter, arbetsgivaravgifter 44%
  • Dina pengar 50%

Så jag skriver bara i beloppet och min mail typ sen löser frilans finans allt. Men jag får som sagt 50%.
Min fråga är dock om denna inkomsten jag har vid sidan av registreras till skatteverket av frilansfinans eller måste jag göra det själv? Det är ju samtidigt bra om min inkomst öfr 2019 ökar tack vare detta men jag måste vara försiktig med skatten.

Nja,
Företaget är baserat på Malta. Så låt säga att jag fakturerar företaget X på Malta 10.000 kronor. Dom betalar 10.000 kronor till Frilans Finans.
  • Frilans Finans 6%
  • Skatter, arbetsgivaravgifter 44%
  • Dina pengar 50%

Så jag skriver bara i beloppet och min mail typ sen löser frilans finans allt. Men jag får som sagt 50%.
Min fråga är dock om denna inkomsten jag har vid sidan av registreras till skatteverket av frilansfinans eller måste jag göra det själv? Det är ju samtidigt bra om min inkomst öfr 2019 ökar tack vare detta men jag måste vara försiktig med skatten.

Ja Frilansfinans rapporterar in till Skatteverket, 7.153 kr för varje 10.000 kr som du fakturerat exlusive moms. Anledningen till att du får 5.000 tkr på ditt konto är att de drar 2.153 i skatt som det verkar enligt deras egen uträkning. Sociala avgifter på 31,42% räknas inte som bruttolön.

Deras egen uträkning, som exempel på hemsidan:

Fakturabelopp inkl. moms 18750 kr
Moms -3750 kr
Fakturabelopp exkl. moms 15000 kr
Avgift till Frilans Finans -900 kr
Sociala avgifter -3371 kr
Bruttlön inkl semesterersättning 10729 kr
Skatteavdrag -3219 kr
Nettlön inkl semesterersättning 7510 kr

Ah. Kanon. Tack för förtydligandet.

Ny vecka imorgon! Hoppas att mars swishar förbi.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp