Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hur funkar det med skatt på dom 10:dagarna - föräldrarpennig?

Måste jag be jobbet dra extra skatt eftersom jag får 2-3.000 i februari respektive mars från försäkringkassan?
Kommer dessa pengar från f-kassan med på deklarationen som inkomst av något slag?

Får du lön från jobbet även fast du är hemma med bebisen?

Är det säkert att de ska dra 30%? Misstänker att de drar för lite för mig då de bara drar 28%, eller har det med hur hög föräldrapengen/sjukpengen är ? Mvh Teflonhjärnan

Jag tror 30% är standard, vilket ofta är lägre än den kommunalskatt man betalar. Det går att ändra procentsatsen själv, åtminstone uppåt. Vet att jag ändrat min.

Får du lön från jobbet även fast du är hemma med bebisen?

Ja det är klart? Eller hur menar du?
Jag får ju 10% "extra" som en bonus av mitt jobb när jag är pappaledig. Men sen är det ju 10 dagar man är pappaledig - Det är 30 dagar på en månad.
Det innebär att jag får inkomst för 20 arbetsdagar av jobbet + 10% sen får jag för 10 dagar av F-kassan?

Undrar också om jag kan ta pappadagar lördag/söndagar fast jag inte brukar jobba dessa dagar?

Fy fan vad äcklig propaganda detta melodifestivalen är. Dra åt helvete vad vidrigt det är. Usch.

Ja det är klart? Eller hur menar du?
Jag får ju 10% "extra" som en bonus av mitt jobb när jag är pappaledig. Men sen är det ju 10 dagar man är pappaledig - Det är 30 dagar på en månad.
Det innebär att jag får inkomst för 20 arbetsdagar av jobbet + 10% sen får jag för 10 dagar av F-kassan?

Undrar också om jag kan ta pappadagar lördag/söndagar fast jag inte brukar jobba dessa dagar?

Får du full lön av arbetsgivaren fast du inte jobbar?

Nej, inte i början. Efter barnet är typ 8 månader kan man ta ut lägstanivådagarna på helgerna, ca 200 kr per dag

Får du full lön av arbetsgivaren fast du inte jobbar?

Nej, inte i början. Efter barnet är typ 8 månader kan man ta ut lägstanivådagarna på helgerna, ca 200 kr per dag

Nej, jag får 10% av arbetsgivaren. Så låt säga att jag inte jobbar en måndag. Då får jag 10% utav vad jag brukar ha på en dag. Säg att det på en dag blir 200-300. + då det jag får utav Försäkringskassan. På tio dagar blir det kanske 3.000

Inte tittat på sedan brandsta city släckers gick vidare...

haahahhaha det är helt sjukt detta alltså.
Första artisten kommer det in två killar i HBTQ-flaggor och typ hånglar nästan. Andra låten heter "Hej Habibi" någon arabisk/svensk låt. Tredje låten står en kvinna och säger hur vi i dagens främlingsfientliga värld måste vara mer öppna än någonsin. Nu väntar vi på att artist 4 ska berätta hur HEN identifierar sig som icke-binär, sysslar med crossfit och är vegan.
Det enda man väntar på är nu slutet där man bränner svenska flaggan till böneutrop samtidigt som man skriker krossa kärnfamiljen.

Detta tvingar man alltså folk att betala skatt för. Helt sinnessjukt.

haahahhaha det är helt sjukt detta alltså.
Första artisten kommer det in två killar i HBTQ-flaggor och typ hånglar nästan. Andra låten heter "Hej Habibi" någon arabisk/svensk låt. Tredje låten står en kvinna och säger hur vi i dagens främlingsfientliga värld måste vara mer öppna än någonsin. Nu väntar vi på att artist 4 ska berätta hur HEN identifierar sig som icke-binär, sysslar med crossfit och är vegan.
Det enda man väntar på är nu slutet där man bränner svenska flaggan till böneutrop samtidigt som man skriker krossa kärnfamiljen.

Detta tvingar man alltså folk att betala skatt för. Helt sinnessjukt.

Skit i sånt skit :)
Själv har ja hällt upp ett glas vin. Kom nyss ut från ett ljuvligt skumbad... Ska tillsammans med mitt goa vin sminka till mig litta & dra bort till Bakfickan :)
Seeeee yaaaaaaa :)

Nästan. Kommande bidrag utförs utav en adopterad mörk joddlare som är homosexuell och samisk dessutom! 5 av 7.

Inget fel med något utav detta ovan missförstå mig inte. Men alltså det är verkligen PK deluxe hela skitet. Nästan så att man i det här landet HATAR och FÖRAKTAR alla vita. Dom ska utrotas, bespottas, Hatas. Sverige och svenskarna är det sämsta som finns och därför ska hela underhållningsbranschen präglas och styras utav minoriteter och politiskt korrekta individer.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp