Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Blev uppringd från "Okänt nummer"
Varför står det okänt nummer och inte skyddat nummer eller vad det nu brukar stå oftast när numret inte visas?

Vilka ringer från Okänt nummer? Kfm?

Blev uppringd från "Okänt nummer"
Varför står det okänt nummer och inte skyddat nummer eller vad det nu brukar stå oftast när numret inte visas?

Vilka ringer från Okänt nummer? Kfm?

Har oxå reagerat på det, för ibland står det "skyddat" och ibland "okänt". Vad jag förstått, så ringer alltid KF från ett 010-nummer...

Aldrig något bra eller vettigt ifrån skyddade nummer. Typ sjukhuset,polisen,inkasso och dylikt. Svarar aldrig på dolda nummer.

Aldrig något bra eller vettigt ifrån skyddade nummer. Typ sjukhuset,polisen,inkasso och dylikt. Svarar aldrig på dolda nummer.

ok men om det skulle vara sjukhuset eller polisen... brukar de lämna meddelande tror du? Jag menar om ngt har hänt ngn i familjen eller liknande?
Ingen har lämnat meddelande i det här fallet.

Samma här. Och de som behöver ha tag i mig bör skicka sms så ringer jag upp istället :D Jag hatar verkligen att prata i telefon, aldrig varit min grej och dolt nummer brukar innebära tråkigheter.

ok men om det skulle vara sjukhuset eller polisen... brukar de lämna meddelande tror du? Jag menar om ngt har hänt ngn i familjen eller liknande?
Ingen har lämnat meddelande i det här fallet.
Om det skulle vara från dem så kan jag tänka mig att de talar in på röstbrevlådan (om det är till mobilen och ger ett nummer/namn på den man ska söka när man ringer numret. Kan inte tänka mig att de talar in på telefonsvar vad det gäller utan vill ta det personligen via telefon. Ett exempel på det var när min handläggare på skusan tog första kontakt. Då talade han bara om sitt namn och att han var handläggare och att jag gärna fick ringa upp. Inte ett knyst om detaljer om varför han ringde mer än så :)

Har oxå reagerat på det, för ibland står det "skyddat" och ibland "okänt". Vad jag förstått, så ringer alltid KF från ett 010-nummer...
Kan inte det ha att göra med om den som ringer gör det genom en växel? Och att skyddat är om det är direktnummer?

Om jag lägger 20-25.000 i månaden så blir det ju tyvärr inte mycket kvar av lönen. Hyran är på nästan 10.000...
Men jag kommer slippa ligga back iallafall!

Har för mig att du nämt att du har en årsinkomst på ca 800k, vad jag helt glömde bort är det sjuka skattetrycket i Sverige :D. Tänkte att du betalade runt 25-27% som jag gör. Har en årsinkomst på runt 360k, så jag kommer inte upp i din skattenivå.

Har för mig att du nämt att du har en årsinkomst på ca 800k, vad jag helt glömde bort är det sjuka skattetrycket i Sverige :D. Tänkte att du betalade runt 25-27% som jag gör. Har en årsinkomst på runt 360k, så jag kommer inte upp i din skattenivå.

Däremot så har dom sänkt skatten nu - lite. Sen nästa år försvinner värnskatten. Så man borde väl allt som allt kanske få en tusenlapp eller två mer i månaden.

Däremot så har dom sänkt skatten nu - lite. Sen nästa år försvinner värnskatten. Så man borde väl allt som allt kanske få en tusenlapp eller två mer i månaden.

...men samtidigt tog Region Skåne den skattesänkningen med råge... så någon skattesänkning kan Du inte ha känt av dessvärre... :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp