Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det finns nog inga bra missbruk och allt kan bli missbruk om man är en beroendeperson. Det finns en bakomliggande orsak till missbruket och oftast handlar det om att döva känslor på något vis.
Terapi för att gå till botten med orsaken är nog det enda som hjälper.
Bra kämpat i varje fall. -:)

Jag är beroende av att "klara saker", visar sig väl mest genom studier. Kan inte sluta plugga och är beroende av kicken att få in fler poäng. Det finns en positiv sida med i det men det är jobbigt att aldrig kunna slappna av och känna att man jagar något. Tror alla är såååååå mycket mer utbildade och att jag är en eftersläntrande nolla men tänker inte så om andra, är bara rädd att bli sedd så. Usch, låter så sjukt. Alla har sina känslor av ovärde antar jag.
Började studera när jag var 21, är 31 nu. Har jobbat och fått barn m.m. men kan inte sluta plugga distans, har jättemycket ångest att jag ska sluta utvecklas.

...men du e väll ju inte ensam i hushållet... tänker då främst på boende kostnaden?

Så är det men henne "offrade" vi till KFM så hon får behålla typ 9.000.

Så jag räknar lågt med att vi har hennes 9.000 och mina 31.000 att leva på.

Exakt 40.000. Hyra+Blanco kommer ligga på kanske 30.000...

Det kommer bli tajt! Men jag ger mig inte.

Jag har tyvärr många missbruk...
Spelmissbruk
Matmissbruk (tröstäter)
Tablettmissbruk lugnande morfin och sömntabletter (behöver mer och mer för att det ska fungera)
Alkoholmissbruk. (Dricker nästan varje dag )
Shopping (också ångestdämpande för stunden)

Inget av dessa missbruk fanns innan spelmissbruket började......

Idag har jag trappat ner på allt....
Försöker byta matmissbruk mot träning.
Tagit bort antidepressiva helt de andra tar jag bara nån gång vid starkt behov.
Har slutat bli "full" dagligen men kan ta en eller ett par öl 2-3 ggr i veckan
Shopping finns inga pengar till.
Har dessutom fått social fobi av min ångest så klara inte gå i en affär längre.
Hoppas allt vänder om jag lyckas få ner skuldberget lite.

Vet ni några fler "bra" missbruk ?

Det gör mig så innerligt ont att läsa dessa rader och sen läser jag igen vad Du kallar Dig här Dig ute: ”Mamma 40”, vilket berör än mer... :(
Du är en mamma med alla dessa problem...och ja antar att Du har hand om ditt/dina barn samtidigt som Du missbrukar allt ovanstående?!?!
Om så är fallet, så inte minst, för Dina barns skull, så bör Du omgående söka hjälp. Dom ska inte behöva se eller leva med en mamma som missbrukar, som dricker sig full... Detta är så beklämmande att jag nästan saknar ord...

Det gör mig så innerligt ont att läsa dessa rader och sen läser jag igen vad Du kallar Dig här Dig ute: ”Mamma 40”, vilket berör än mer... :(
Du är en mamma med alla dessa problem...och ja antar att Du har hand om ditt/dina barn samtidigt som Du missbrukar allt ovanstående?!?!
Om så är fallet, så inte minst, för Dina barns skull, så bör Du omgående söka hjälp. Dom ska inte behöva se eller leva med en mamma som missbrukar, som dricker sig full... Detta är så beklämmande att jag nästan saknar ord...
Jag vet att jag har varit en dålig mamma men som tur var lyckades jag alltid dölja allt.
Drack på natten bla.
Tilläggas ska att jag har vuxna batn över 20 år och de är inte uppväxta såhär utan det har bara pågått sen april förra året.
Tyvärr tror barnen att jag är världens bästa mamma
Alla 3 barnen bor däremot hemma och är arbetslösa.
En av dem har autism så mycket jobb och stress där också...

Jag har hjälp och går regelbundet hos en psykoterapeut och läkare flera gånger i veckan.
(Jag har tyvärr ett antal "riktiga" fysiska sjudomar också inte bara de psykiska.
Men jag känner ändå att jag är påväg åt rätt håll i mina beslut.
Jag la ner alla tabletter helt på en gång först men efter 14 dagars sängliggande med de värsta utsättningssymptom man ksn tänka sig fick jag ett utsättningsshema av doktorn för det är inte bra att sluta så.
Men blir ibland att jag byter ut 3 oxascand mot en eller 2 öl 3.5 för det har också lugnande effekt.

Men planen är såklart att bli nollad på allt.
Och i framtiden även skulderna......

Fan vad gott det är med thai red curry kycklingsoppa på tåget hem när man är frusen som en get och en hallonmousse. /konkurs incoming xD

Tredje månaden med Icas snabbnudlar Kycklingsmak för 7.95 till lunch på jobbet. 26 jobbdagar x 8 kr = 208 kr lunchkostnader. Jämfört med när min sambo måste äta ute ibland en lunch ca 100 kr.
Äter middag på kvällen med familjen... endast en liten skål kokta gröna ärtor för att få i mig vitaminer.

Skojar bara (om ärtorna) :p:D:D

till mellanmål på jobbet... risifrutti som jag köper typ 20 st när de bara kostar 5 kr!
Men så köper jag sushi till min dotter när hon vill ha det.

Tredje månaden med Icas snabbnudlar Kycklingsmak för 7.95 till lunch på jobbet. 26 jobbdagar x 8 kr = 208 kr lunchkostnader. Jämfört med när min sambo måste äta ute ibland en lunch ca 100 kr.
Äter middag på kvällen med familjen... endast en liten skål kokta gröna ärtor för att få i mig vitaminer.

till mellanmål på jobbet... risifrutti som jag köper typ 20 st när de bara kostar 5 kr!

Bästa MYRA :D
Säg vad vi inte gör för våra barn ?! Vi till och med äter snabb nudlar, för att dom ska få äta Sushi... Jag är likadan själv...
Sitter själv här framför datorn hemma och äter snabbnudlar. Har inte fått i mig mat alls de senaste 4-5 dagarna pga influensa eller en jäkligt kraftig förkylning, så försöker få i mig dessa nudlar iallafall... :rolleyes:

Bästa MYRA :D
Säg vad vi inte gör för våra barn ?! Vi till och med äter snabb nudlar, för att dom ska få äta Sushi... Jag är likadan själv...
Sitter själv här framför datorn hemma och äter snabbnudlar. Har inte fått i mig mat alls de senaste 4-5 dagarna pga influensa eller en jäkligt kraftig förkylning, så försöker få i mig dessa nudlar iallafall... :rolleyes:

krya på dig... nudlarna värmer så gott och billigt är det också.
Jag försöker skydda vår dotter så gott det går, min vinter jacka som jag köpte på second hand har gått sönder men jag får lov att fortsätta ha den, köpte ny jacka till dottern och hon valde ingen dyr utan en för 400 kr!! Hon är 14 så hon har växt ur alla kläder och skor på kort tid. har inte råd att köpa bara för köpandets skull men det hon behöver ser jag till att hon får. Tyvärr bor vi i en rik kommun, det är Alperna och Schweiz på sportlovet, senaste iphone och ipad under julgranen, svindyra märkeskläder.... tack och lov att dottern är så pass förståndig och förstår att vi inte har råd med att leva som hennes kompisar gör. hennes f d kompis skickade ofta bilder på vad hon köpt... bl a ett nattlinne för 2000 kr!!!!!!! Och då var de 13 år!

Äldsta bor inte hemma, glad att hennes ekonomi är tipptopp.
Barnen är alltid prio 1 för mig!

Det lät faktiskt gott!

krya på dig... nudlarna värmer så gott och billigt är det också.
Jag försöker skydda vår dotter så gott det går, min vinter jacka som jag köpte på second hand har gått sönder men jag får lov att fortsätta ha den, köpte ny jacka till dottern och hon valde ingen dyr utan en för 400 kr!! Hon är 14 så hon har växt ur alla kläder och skor på kort tid. har inte råd att köpa bara för köpandets skull men det hon behöver ser jag till att hon får. Tyvärr bor vi i en rik kommun, det är Alperna och Schweiz på sportlovet, senaste iphone och ipad under julgranen, svindyra märkeskläder.... tack och lov att dottern är så pass förståndig och förstår att vi inte har råd med att leva som hennes kompisar gör. hennes f d kompis skickade ofta bilder på vad hon köpt... bl a ett nattlinne för 2000 kr!!!!!!! Och då var de 13 år!

Äldsta bor inte hemma, glad att hennes ekonomi är tipptopp.
Barnen är alltid prio 1 för mig!

Ja barnen är skitviktiga. Jag har snart tre småbarn. Ville bli ordentlig.

Alltså låneföretagen... :( betalat av 3000 på Viaconto som var gräns där och nu erbjuds 20k. Betalat av 6000 på Vivus och får nu frågan om jag vill låna 16 000. Det är väl bara en fälla?
Det är synd för man blir ju sugen i en sekund.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp