Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

FAN VAD GOTT ÅRETS DEPPIGASTE OCH JÄVLIGASTE MÖRKASTE DAGEN ÄR ÖVER.
MÅNDAGEN DEN 21 JANUARI!

Nu stundar ljusare tider, löning, vår, längre dagar med mera.
WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

@Adde87 såg att du har massa filmsidor på bokmärken. Sett allt på Netflix nu. Har du någon bra film med svensk subtitle??

Hur räknas bostadsbidrag? Om sambon har 0 i inkomst - jag 60K. Om vi delar på hyran har hon rätt till att få bostadsbidrag då?

Hur räknas bostadsbidrag? Om sambon har 0 i inkomst - jag 60K. Om vi delar på hyran har hon rätt till att få bostadsbidrag då?

Svar absolut nej ! Bostadsbidrag är nästan uteslutande för ensamstående samt pensionärer.
Någon form av ersättning har väll sambon oxå eller?!

Svar absolut nej ! Bostadsbidrag är nästan uteslutande för ensamstående samt pensionärer.
Någon form av ersättning har väll sambon oxå eller?!

Bara föräldrarpenning på typ 6-7.000

Någon som tycker att ni förändrats som personer utifrån skuldsitation? Beroende m.m. Förklara gärna.

Jag själv är varierad i humör, men tror på mig själv. Detta har jag byggt upp mer och mer. Så det är väl positivt i allt negativt

Tjejen har / hade ett lån hos Avida på 210.000 tror jag. Det lånet gick till inkasso för 6 månader sedan och var nu med alla hundra avgifter uppe på typ 250.000. Eller ja inte riktigt men bra bit över 200.000
Nu skickar deras inkasso om man vill göra en deal där dom drar bort 20% (!!) på skulden. Alltså 50.000 kr ungefär om man förpliktigar sig till att betala under en viss period.
Sjukt vad man borde kunna deala med bolagen alltså

@Adde87 såg att du har massa filmsidor på bokmärken. Sett allt på Netflix nu. Har du någon bra film med svensk subtitle??

Viaplay, HBO, C More m.fl. erbjuder en gratismånad. Därefter är det bara att regga om sig med en ny mejl, om man inte hunnit se allt. ;-)

Gothia Inkasso...suck !

Fick idag ett ”gulligt” brev från ovanstående bolag med en bifogad faktura från dom om ca 24.000 riksdaler. Dom är införstådda med, i enlighet med brevet, att skulden är med på min löneutmätning, men vill dock likväl att jag på något sätt ska lyckas reglera hela skulden med bifogad inbetalningsavi... om inte den möjlighet finns, så ska ja per omgående kontakta dom för upprättelse av en amorteringsplan...

Allt ja kan säga är... I WISH I COULD !!

Kontentan? hur tänker dessa bolag egentligen?!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp