- Meddelanden
- 2 514
- Mottagna reaktioner
- 1 236
- Poäng
- 927
Ja men ändå inte, haha. Får lixom ingen ro i att allt är betalat, de känns som jag missat något som jag kommer få bakslag på sen. Men det är verkligen inget som fattas, är jätte noga med att skriva ner mina räkningar varje månad osv.. Men de är väl som sagt för man inte är van, man har inte riktigt lärt sig leva "normalt" än..
Kan rekommendera att ha allt på datorn! Varje månad har jag ett dokument där alla räkningar är. Bockar sedan av en efter en när det är betalt. Brukar ofta betala vissa före lönen som t.ex mobilen.
Sedan ett dokument om alla lån. Där skriver jag total skuld, amortering, ränta o extra amortering varje månad som jag följer. Sen har jag ett dokument med sparande. Just nu kör jag veckospar, vecka 1 är 10 kr, sen höjer jag 10 kr Per vecka detta året. Har även alla sparkonton med där som fonder, bospar m.m.
Detta blir faktiskt riktigt kul. Jag ser att sparande går uppåt o amorteringen minskar. Jag får även koll på vad jag får tillbaka på skatten när jag skriver räntan pe månad. Just nu skriver jag inte i totala skulden varje månad utan ska kolla totala skulden i juni när jag ska söka nytt lån!