Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Dags samla energi kl 7:30 ska sambon och min far åka förbereda inför baklyckaloppis. Sen ska jag dit och stå sälja 9:30-13:30... haha avskyr när folk prutar. Men skönt bli av med massor saker barnkläder osv man inte behöver. Samt fått saker av svärföräldrar mor far och mor far föräldrar... Får hoppas det blir lite $ som jag sambon kan ta halva var av. Skulle va perfekt nu inför jul!
Lägg på en tia på allt så har du utrymme att pruta utan att det svider :)

Har hört fler säga så nu. Beställde senast från dem för 4-5 år sedan och då var de absolut okej men detta är ju ett skämt.
Har hänt mig några ggr att utlovad leverans inte sker så presenter inte kommit i tid trots bra framförhållning. Har då efter påtryckningar fr min sida fått kompensation i form av rabattcheckar, använde dem och det var sista gången jag beställde därifrån. Aldrig mer cdon

Riktigt less här. Köpte adventskalendrar till barnen på cdon 3/11, skulle ta max 15 arbetsdagar och 29/11 skrev dem att jag skulle få dem den 30/11, sedan dess inte ett ljud från dem och jag har försökt maila dem varje dag. Vad gör man?
Be om pengar åter

En tanke! Jag vill gärna ha varannan vecka nu när vi delar på oss då jag mår psykiskt dåligt och känns som jag kan krascha när som, sambon säger att han inte kan då han har eget företag? Och endast kan ta varannan helg. Hur löser man detta? Vad säger familjerätten om sånthär? Han borde ju räknat med detta då han valde att dela på oss
Hur gamla är barnen? Vill han inte ha varannan vecka men blir tvungen så känns det som att det kommer att gå över barnen och att de inte kommer få det bra där, Hoppas inte men det känns så.
När jag skilde mig fick jag gå via advokat då min f d man inte ville skriva under skilsmässoansökan, sen stod det att vi ska ha barnet varannan jul, nyår och att han skulle ha barnet 4 veckor under sommaren och varannan helg. Inget av det hände nånsin då han inte ville och jag blev förälder på 100% men är med facit i hand tacksam över att det blev så.
Dock var jag precis som du väldigt utmattad men har alltid satt barnet som prio ett och gett så mkt kärlek jag kunnat, tagit hjälp av vänner (hade ingen släkt där jag bodde).
Du kan ansöka om avlastningshjälp via soc, jag gjorde aldrig det men tror fortf man kan göra det, de utser en person som barnet kan vara med nån helg då och då.

Sen kan det vara så att du hinner bygga upp dig när du flyttat och fått lugn och ro, det sliter enormt att leva i en dålig relation.

Även fast man vet att människor kan vara fräcka så blir man så jäkla förvånad :eek:
Man blir paff varje gång det händer. Jag tänker att desperata människor begår desperata handlingar men det borde alltid finnas en tröskel som oavsett hur desperat man är inte går över.

Hur gamla är barnen? Vill han inte ha varannan vecka men blir tvungen så känns det som att det kommer att gå över barnen och att de inte kommer få det bra där, Hoppas inte men det känns så.
När jag skilde mig fick jag gå via advokat då min f d man inte ville skriva under skilsmässoansökan, sen stod det att vi ska ha barnet varannan jul, nyår och att han skulle ha barnet 4 veckor under sommaren och varannan helg. Inget av det hände nånsin då han inte ville och jag blev förälder på 100% men är med facit i hand tacksam över att det blev så.
Dock var jag precis som du väldigt utmattad men har alltid satt barnet som prio ett och gett så mkt kärlek jag kunnat, tagit hjälp av vänner (hade ingen släkt där jag bodde).
Du kan ansöka om avlastningshjälp via soc, jag gjorde aldrig det men tror fortf man kan göra det, de utser en person som barnet kan vara med nån helg då och då.

Sen kan det vara så att du hinner bygga upp dig när du flyttat och fått lugn och ro, det sliter enormt att leva i en dålig relation.
Ja, vi kom äntligen fram till en lösning igår faktiskt! Just nu kommer vi aldrig hitta tillbaka till varandra då vi har tappat bort oss själva och hittar fel i det minsta lilla. Han är stressad över livet tror jag ( 30 års kris ) han känner sig oälskad och utnyttjad pga av att jag ständig inte har pengar och de tycker han är jätte jobbigt även jag mår piss av det givetvis. Vi tar aldrig tiden ihop längre och vi har ingen ork. Så vi sa att jag flyttar, ska titta på lägenhet i mellan dagarna. Och förhoppningsvis kunna flytta till januari. Han har sagt att han betalar dagis 1500 kr och kläder osv till barnen då jag får en mer kostnad nu med hyran och extra kostnad med disel. Han tar barnen varannan helg och så fort han kan i veckorna eller vad man säger. Vi får se helt enkelt om detta kommer hjälpa oss att hitta tillbaka till oss själva och sen kanske vi igen. De får tiden utvisa. Vi kan aldrig få varandra att må bra när vi har hamnat i en värdelös situation. Jag kommer kunna jobba en hel del över tid när jag inte har barnen. Just nu känns det ändå något ljust på alla sätt ändå. Samtidigt är jag förvirrad av hela situationen :facejoy:

Ja, vi kom äntligen fram till en lösning igår faktiskt! Just nu kommer vi aldrig hitta tillbaka till varandra då vi har tappat bort oss själva och hittar fel i det minsta lilla. Han är stressad över livet tror jag ( 30 års kris ) han känner sig oälskad och utnyttjad pga av att jag ständig inte har pengar och de tycker han är jätte jobbigt även jag mår piss av det givetvis. Vi tar aldrig tiden ihop längre och vi har ingen ork. Så vi sa att jag flyttar, ska titta på lägenhet i mellan dagarna. Och förhoppningsvis kunna flytta till januari. Han har sagt att han betalar dagis 1500 kr och kläder osv till barnen då jag får en mer kostnad nu med hyran och extra kostnad med disel. Han tar barnen varannan helg och så fort han kan i veckorna eller vad man säger. Vi får se helt enkelt om detta kommer hjälpa oss att hitta tillbaka till oss själva och sen kanske vi igen. De får tiden utvisa. Vi kan aldrig få varandra att må bra när vi har hamnat i en värdelös situation. Jag kommer kunna jobba en hel del över tid när jag inte har barnen. Just nu känns det ändå något ljust på alla sätt ändå. Samtidigt är jag förvirrad av hela situationen :facejoy:
Det låter som en bra början :tummen: Hoppas bara det han lovar nu inte stannar vid orden.
Och glöm inte att du är så mycket starkare än vad du tror!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp