Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Någon som vet fall Santander skickar påminnelse i kivra
Har fått påminnelse via Kivra, skulle ha betalat i slutet av Oktober och kom i förra veckan via Kivra med sista betalningsdatum 30/11 (vänlig av dem). Samtidig är det någon 3:e part som ringer i mobilen på uppdrag av Santander. jag kan inte föreställa mig vad jag skulle vilja prata med en 3:e part om, svarar inte.

Jobbade extra i helgen, CS:GO Major, igår var det final! Kanske ngn här som spelar? Turneringen sågs av inte minst än 2 569 841 tittare (den spelades in) Det lag som vann, NA'VI, 5 st unga grabbar vann ca 8,5 miljoner kronor. Hann drömma bort mig lite vad jag skulle kunna göra med så mkt pengar, betalat bort alla skulder först och främst, investerat en del, hjälpt några av er här. Sen var drömmen slut :facejoy:
Skulle satsat på gaming ;)

Det var Svea! När det hade gått 20 min så hade telefonkön minskat med 12 min så de har en egen tidszon :facejoy:

Det kan ligga något i det, ringer inte dit lika ofta som sergel kanske.
Alla inkassobolag har sina små egenheter och egenskaper.

Jurister har ibland ett härligt sätt att uttrycka sig.

Det står lite då och då i domar och protokoll typ "XX har, som det får förstås, överklagat och yrkat bla bla bla.."
När det står "som det förstås" så vet man att klagande eller det hjälpsamma ombudet skrivit ihop något som inte mer mer tydligt än att domstolen får liksom anta att det är överklaga dom försöker med.
Brukar inte få bifall så ofta när det börjat så bra..

Det kan ligga något i det, ringer inte dit lika ofta som sergel kanske.
Alla inkassobolag har sina små egenheter och egenskaper.
Ok, första gången jag får vänta så länge hos ett inkasso, tycker de flesta svarar snabbt. Ville veta om de kommer skicka påminnelse eller till Kf. Det lustiga med Svea är att man inte kan få ett direkt svar, utan de ska återkomma skriftligt via mejl. DET är en "egenhet" som typ bara Svea har, att de som svarar måste alltid kolla med en handläggare.

Ok, första gången jag får vänta så länge hos ett inkasso, tycker de flesta svarar snabbt. Ville veta om de kommer skicka påminnelse eller till Kf. Det lustiga med Svea är att man inte kan få ett direkt svar, utan de ska återkomma skriftligt via mejl. DET är en "egenhet" som typ bara Svea har, att de som svarar måste alltid kolla med en handläggare.
När jag ringer är det som regel på 2 grunder, antingen är det fråga om att någon begärt anstånd med löneutmätning med någon anledning än de som KF kan besluta om på egen hand, kan vara allt möjligt, köpa kylskåp, åka på vänster begravning, hyresskuld, elskuld, krämerna katt, julklappar, då måste det godkännas av alla emålssökande, säger 1 nej så är det nej.

Andra grunden är att fråga om dom önskar då fastigheter utmätta. Då brukar det kopplas runt och sitta i köer ganska länge för att hitta rätt..

När jag ringer är det som regel på 2 grunder, antingen är det fråga om att någon begärt anstånd med löneutmätning med någon anledning än de som KF kan besluta om på egen hand, kan vara allt möjligt, köpa kylskåp, åka på vänster begravning, hyresskuld, elskuld, krämerna katt, julklappar, då måste det godkännas av alla emålssökande, säger 1 nej så är det nej.

Andra grunden är att fråga om dom önskar då fastigheter utmätta. Då brukar det kopplas runt och sitta i köer ganska länge för att hitta rätt..
Så du har aldrig haft privat ärende hos nåt inkasso? Och om du skulle få det så känner de igen dig antalgligen efter alla gånger du ringt i tjänsten så du kommer få fryst ränta på en gång och bästa avbetalningsplanen ever :)

Så du har aldrig haft privat ärende hos nåt inkasso? Och om du skulle få det så känner de igen dig antalgligen efter alla gånger du ringt i tjänsten så du kommer få fryst ränta på en gång och bästa avbetalningsplanen ever :)

Ett tror jag, avgift till bostadsrättsföreningar tror jag, men det måste vara över 15 år sedan den tabben, var i alla fall innan efaktura var en stor grej och jag hade vänt på några siffror, betala typ 2400 i stället för 4200. Tror jag fick ok att betala vid kommande lön mot någon avgift eller så, tror jag hade varit hos antingen bilverkstad eller tandläkaren och tömt kontot..

Det kanske dom skulle göra, men jag tror inte det, det är 2 ställen jag pratar med lite oftare som kanske skulle känna igen mig.

Jag skulle aldrig använda det som hävstång för att få fördelar, skulle dom självmant ta upp det "men det är ju du, fogdelasse, du jag fixar så det blir lindrigt det här, du gör ju så bra jobb" skulle jag utan tvekan snällt be att då prata med någon annan handläggare.

Ett tror jag, avgift till bostadsrättsföreningar tror jag, men det måste vara över 15 år sedan den tabben, var i alla fall innan efaktura var en stor grej och jag hade vänt på några siffror, betala typ 2400 i stället för 4200. Tror jag fick ok att betala vid kommande lön mot någon avgift eller så, tror jag hade varit hos antingen bilverkstad eller tandläkaren och tömt kontot..

Det kanske dom skulle göra, men jag tror inte det, det är 2 ställen jag pratar med lite oftare som kanske skulle känna igen mig.

Jag skulle aldrig använda det som hävstång för att få fördelar, skulle dom självmant ta upp det "men det är ju du, fogdelasse, du jag fixar så det blir lindrigt det här, du gör ju så bra jobb" skulle jag utan tvekan snällt be att då prata med någon annan handläggare.
Jag ser inget fel om du skulle få bra hjälp men så är inte jag en myndighetsperson men vi får hoppas att du aldrig hamnar i en sån sits. Men det skulle väl knappt väga in mot allt annat du får utstå, hot och sånt.

Jag ser inget fel om du skulle få bra hjälp men så är inte jag en myndighetsperson men vi får hoppas att du aldrig hamnar i en sån sits. Men det skulle väl knappt väga in mot allt annat du får utstå, hot och sånt.
Det skulle vara väldigt olämpligt, gränsland till muta, att jag skulle få en extra fördel mot att jag förhoppningsvis ska göra extra bra åtgärder dom ger just det stället bra betalt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp