Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

På tal om höga risker.

Skulle beställa min nya bil idag men fick avslag på finansiering.
Anledning "högt antal ff i närtid". Satt därför ner och dokumenterade alla mina ff. ... Jisses vad många det blev i Bisnode... Farlig fälla med latheten av SMS lån. Aldrig mer nu :D
T ex... försök att höja Fairlo under året...

Så trots jag är lite besviken i o m jag är redan betalande leasingkund på en Volkswagen bil och ville beställa en Audi nu och skött alla betalningar så recenseras jag (till min gissning) som en ny kund, jag förstår man måste ta in en kreditupplysning men befintlig kund som har betalt och gjort allt rätt borde väga in.
Men, samtidigt förstår jag man som kredithandläggare drar öronen tillbaka när man ser 20! ff på en 12 månadsperiod, det hade jag med :)

Bifogar från mitt egna excel dokument för illustrera. Verkar som LF tog en full UC på mig också när jag bytte bank trots avsaknad av kreditkort. Oklart om jag kan/orkar gnälla om det en tid efter.

bisnode.png
Bisnode per 2021-10-05

uc.png
UC per 2021-10-05

Det varierar ju hur tungt man låter intern skötsamhet väga, vw väljer kankse att låta det väga lätt, utan man går mer på vad upplysningen ger.
Tex klarna verkar väga ganska mycket på intern skötsamhet, det finns ju kunder med skuldsaldo hos kfm som fortfarande kan shoppa på klarna, bara dom sköter klarna

Det varierar ju hur tungt man låter intern skötsamhet väga, vw väljer kankse att låta det väga lätt, utan man går mer på vad upplysningen ger.
Tex klarna verkar väga ganska mycket på intern skötsamhet, det finns ju kunder med skuldsaldo hos kfm som fortfarande kan shoppa på klarna, bara dom sköter klarna
Ja det har du en poäng i. Jag har en bet anmärkning kvar men har "Stort" betalningsutrymme hos Klarna med deras klarnakortet, definitivt en farlig tjänst för den oaktsamme, en tjänst jag tycker mycket om för övrigt, men hade jag inte haft kapitalet att kunna betala fakturan som kommer månaden efter så hade man nog lätt kunna hamna hos Kronofogden igen.

Hur lång tid har du kvar på nuvarande leasing? Så du inte blir utan bil.

Är det inte rätt dyrt att bryta i förtid?
VW tar 40% av resterande månader så med 6-12 mån leveranstid på bil hade det handlat om kring 30'. Visst det är pengar men hade/skulle sparat in på slippa malus skatt och dyra dieselpriset som kommer förmodligen fortsätta gå upp.

Ca 42 000 pers på Friends på derbyt i söndags! Första derbyt efter att restriktionerna hävdes. Viruset gottar sig!

Ca 42 000 pers på Friends på derbyt i söndags! Första derbyt efter att restriktionerna hävdes. Viruset gottar sig!
Inb4 ny våg!

Min arbetsgivare vill vi ska gå tillbaka till kontoren... jag bara... nja jag väntar nog några veckor/någon månad innan jag sätter mig där. Jag är inte i en målgrupp och är fullvaccinerad men tycker man släppt för fort och folk är... folk.. Jag litar inte på "er".

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp