Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Om jag har löneutmätning men får behålla förbehållsbeloppet + summan för min hyra. Kan jag föra över detta belopp till PayPal och därefter mitt Revolutkort utan att KFM spårar detta och utmäter det som jag sparar av detta? (Låt oss säga att jag har kvar en del vid månadens slut strax innan det att jag får lön och då vill spara den summan och ej låta det utmätas) (tål även att tilläggas att jag kommer vistas i UK så det är även av den anledningen har jag skaffat Revolut för att kunna betala hyresavgiften därigenom)

KFM kommer inte åt utländska konton utan särskild fullmakt från det andra landet. Detta begärs bara, om jag förstått det rätt, vid större skatteskulder.

Livet suger ganska ordentligt nu. Inget sällskap, ingen hund, ingen bil, inga pengar, ingen framtidsdröm kvar. Tomt hus, tomt hjärta, tom hjärna.

Livet suger ganska ordentligt nu. Inget sällskap, ingen hund, ingen bil, inga pengar, ingen framtidsdröm kvar. Tomt hus, tomt hjärta, tom hjärna.

Sorglig läsning... :( Vad har hänt med dina vovvar? Trodde du hade flera...

Mannen kanske du borde vara glad över att Du blev av med...har ju läst flera trådar om honom både här och inne på ”Fattiga riddare”, men för övrigt, så borde Du ju kunna se ljust på framtiden, men förstår likväl att situationen är jobbig just nu... :(
Tänker på Dig ! Håll ut!

Sorglig läsning... :( Vad har hänt med dina vovvar? Trodde du hade flera...

Mannen kanske du borde vara glad över att Du blev av med...har ju läst flera trådar om honom både här och inne på ”Fattiga riddare”, men för övrigt, så borde Du ju kunna se ljust på framtiden, men förstår likväl att situationen är jobbig just nu... :(
Tänker på Dig ! Håll ut!
Vi hade ju många hundar innan vi flyttade men trappade ner och hade bara två med oss ner i flytten. En av dessa omplacerade vi ganska snabbt då det liv vi kunde erbjuda inte var det bästa för honom (aktiva draghundar). Den som blev kvar var en egenuppfödd valp. Som fick följa med maken till jobbet. Men efter ett tag började han klaga på hur jobbigt det var att ha med honom och att han ville sälja även honom och åka och hämta en annan hund istället. Och så gjorde han trots att jag protesterade. Och så fick vi tillbaka en äldre pensionerad draghund som vi haft ett tag tidigare. Han funkade klockrent som familjehund och att följa med på jobbet. Men så kom maken på att han ville ha en annan hund och helt plötsligt i samband med en resa kom han hem med en blandras, som dessutom hade grymma problem med tassarna. Och vips hade han sålt den äldre hunden. Sedan nystades hans otrohet upp och det uppdagades att hunden var hans älskarinnas hund. Så, han hade gjort sig av med alla våra älskade hundar och lämnade mig och sonen kvar ensamma. Skulle i och för sig inte kunna ha hund i det läget.

Som de flesta känner till så är årets fackliga löneförhandlingar uppskjutna till nästa månad detta år.

Jag tänkte kika här om någon sitter på mer information. Säg att man ex får 2-3% löneökning.

Kommer denna då retroaktivt för hela året, kommer den retroaktivt tillbaka till Maj eller börjar den gälla rakt av från oktober. Hur brukar det se ut för er som haft koll. Jobbat flera år men aldrig reflekterat över hur det ser ut historisk.

Lite intresserad av att veta om man får en extra bonus förutsatt att den blir av nu i oktober.

länk från unionen: https://www.unionen.se/avtal-2020

Hos oss på kommunal blev det gamla avtalet förlängt. Retroaktivt får vi bara om dom lyckas förhandla sig till det vilket jag tror är tveksamt.

Som de flesta känner till så är årets fackliga löneförhandlingar uppskjutna till nästa månad detta år.

Jag tänkte kika här om någon sitter på mer information. Säg att man ex får 2-3% löneökning.

Kommer denna då retroaktivt för hela året, kommer den retroaktivt tillbaka till Maj eller börjar den gälla rakt av från oktober. Hur brukar det se ut för er som haft koll. Jobbat flera år men aldrig reflekterat över hur det ser ut historisk.

Lite intresserad av att veta om man får en extra bonus förutsatt att den blir av nu i oktober.

länk från unionen: https://www.unionen.se/avtal-2020
På vårat jobb så betalas löneökningen ut retroaktivt from 1 oktober. Även om löneförhandlingarna flyttas fram.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp