- Meddelanden
- 85
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 147
Till alla?? Eller till folk som tappat inkomst?Ja jag tyckte mig höra tyskarna ger 300 euro per barn? Helt sjukt. Tre barn och man har nästan en inkomst...
Till alla?? Eller till folk som tappat inkomst?Ja jag tyckte mig höra tyskarna ger 300 euro per barn? Helt sjukt. Tre barn och man har nästan en inkomst...
Jag uppfattade inte vilket belopp det rör sig om men välkommet oavsett.Ja jag tyckte mig höra tyskarna ger 300 euro per barn? Helt sjukt. Tre barn och man har nästan en inkomst...
Färjetrafik precis som annan trafik omfattas inte av 50-pers regeln. De kan t ex sälja färre biljetter för att garantera att man inte sitter bredvid ngn annan men i praktiken vill båtbolagen tjäna så mkt som möjligt så det är tveksamt att de kommer sälja färre biljetter per avgång. Vet att när det blev trängsel och fulla skärgårdsbåtar här när värmen kom så nekades passagerare att gå ombord men det har lett till bråk eftersom folk köat.Undrar också över färjor kontra 50-pers regeln. Hur undviker man trängsel? Förstår att viss färjetrafik är nödvändig men vart går gränsen?
Sitter man i samma båt, så sitter man med samma virus..
Alltså vad besviken jag blir över situationen med fotbollsmatcherna. Andra länder som haft lock down öppnar nu för fotboll med publik (avstånd på läktarna ska hållas) men inte Sverige, här ska det spelas utan publik. Tusentals jobbtillfällen berörs. Men åka till Gotland med överfulla färjor är okej.
Undrar också över färjor kontra 50-pers regeln. Hur undviker man trängsel? Förstår att viss färjetrafik är nödvändig men vart går gränsen?
Sitter man i samma båt, så sitter man med samma virus..
Till alla?? Eller till folk som tappat inkomst?
Menar inte EM om det är det du tänkte på. Men nu har t ex idrottsarenor där man kan gå på fotboll samt teatrar inomhus öppnat i Bulgarien med restriktioner men dock öppet för publik. Även Tjeckien.Vilka europeiska länder tänker du på, som nu har publik på sina fotbollsmatcher?