Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag skulle ändå säga att följsamheten är god. På tunnelbanan i fredags var jag typ ensam i min vagn. Men absolut, det finns fortsatt några som ej lyssnar, därav bra att fortsatt vara tydlig i budskapet.
Sen är många för oroliga också.
Arbetar en del extra på 1177 nu och många är så oroliga och frågar om dom kan gå ut på tomten om ingen är där.
Jag uppfattar många som även överdriver detta. Så det finns både och.

Ja ,Västtrafik har begränsat utrymmet till chauffören och att man inte kan gå på vid första dörrarna...
Har nu åkt gratis buss i helgen(periodkort 20) ,men har åkt till mitt jobb(natt,äldreboenden)...
Hade gärna varit hemma med familjen istället,i dessa tider...
Kan ju inte jobba hemifrån...
Jobbar hemifrån det jag kan o möten är inställda. Men behöver vara på plats också inte lätt.

Det är ju inte så att IVA-vård enbart används för Corona. Platser kan även tas av andra sjukdomsförlopp. Här har jag dock inga siffror, men jag har svårt att tro att det var 0 iva-patienter för 10 dagar sedan...

Så är det, där av vikten att vi människor gör allt vi kan för att minska smittspridningen. Så platserna räcker. Smittan sprids enbart från människa till människa, så ansvaret är stort på oss individer.

Det är ju inte bara IVA platserna det handlar om utan även om den ordinarie vård som skulle ha givits där all planerad vård i Stockholm skjuts nu upp och som FHM häromdagen påpekade så behöver också alla andra sjuka också få plats och inte prioriteras bort. Det Italien genomgår nu är omänskligt och där man snart behöver lämna folk att dö i brist på platser och personal.

Det är ju inte bara IVA platserna det handlar om utan även om den ordinarie vård som skulle ha givits där all planerad vård i Stockholm skjuts nu upp och som FHM häromdagen påpekade så behöver också alla andra sjuka också få plats och inte prioriteras bort. Det Italien genomgår nu är omänskligt och där man snart behöver lämna folk att dö i brist på platser och personal.
Usch förskräckligt:(
Varför blir dom så sjuka där o många dör. Okej åldern är hög men ändå.
Människor dör ju som flugor i Italien:(

Ja. Vi vet nog på fredag vart det är på väg. Håller man antalet döda och Intensivfall nere så kanske man är något på spåren. Fortsätter dödstalen att stiga och antalet patienter öka är vi illa ute.

Ja, det är krigsliknande prioriteringar som görs där. Hemskt!

Pga Corona och alla åtgärder som har krävts,så kommer förmodligen skatten höjas rejält i framtiden...
Känns så enormt hopplöst...
Vilket elände ,människor döda,sorg och förödande ekonomiska konsekvenser i hela världen ...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp