Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Du Lasseman, om man får en skuld till kfm på säg 5000, och man gör upp och får till avbetalningsplan på det, hur stor är risken för vidare utmätning då, och finns det någon slags "punktlista" på hur det går till, alltså löneutmätning, sedan utmätning av egendom? Eller kan de gå på utmätning av egendom först? Jag har undvikit kfm än så länge men börjar känna att jag nog snart är där och vill förbereda mig på hur det kan bli :(

Du Lasseman, om man får en skuld till kfm på säg 5000, och man gör upp och får till avbetalningsplan på det, hur stor är risken för vidare utmätning då, och finns det någon slags "punktlista" på hur det går till, alltså löneutmätning, sedan utmätning av egendom? Eller kan de gå på utmätning av egendom först? Jag har undvikit kfm än så länge men börjar känna att jag nog snart är där och vill förbereda mig på hur det kan bli :(

Du får ingen avbetalningsplan hos kfm.
Utnätningsordning, går att göra undantag
1 kontanter
2 bankmedel
3 lön
4 fonder och liknande
5 lös egendom
6 fast egendom
7 fartyg och luftfartyg
8 tvistiga fordringar

Du vet väl vad man säger, av barn och fyllon får man veta sanningen

Jag hade nog också skällt ut, en onsdag förmiddag ska man inte vara påverkad över huvud taget!

Var skönt att hon gick när jag beordrade henne från platsen, nästa steg hade varit att polisen fått komma och ta henne därifrån då hon störde fortsättningen.

Jag hade nog också skällt ut, en onsdag förmiddag ska man inte vara påverkad över huvud taget!
Ska inte vara påverkad... Tänk om det vore så enkelt då hade inte missbruk funnits. - :)

Du får ingen avbetalningsplan hos kfm.
Utnätningsordning, går att göra undantag
1 kontanter
2 bankmedel
3 lön
4 fonder och liknande
5 lös egendom
6 fast egendom
7 fartyg och luftfartyg
8 tvistiga fordringar
Nä, men visst kan man göra upp med skuldens ägare? Jag hoppas att det inte går så långt dock.

Luftfartyg har jag ju mängder av :p

Ska inte vara påverkad... Tänk om det vore så enkelt då hade inte missbruk funnits. - :)
Nä självklart är det så. Men då behöver man ju hjälp att komma ur det för dyker du upp påverkad på din arbetsplats finns ju risken att du blir arbetslös (inte du personligen alltså, generellt sett menar jag)

Kärlekens pilar när de träffat rakt in i hjärtat bryr sig inte om vilken veckodag det är och inte heller om det är förmiddag eller kväll :D Kvinnan i fråga var antagligen starkt påverkad av kärlek.

Fast ärligt så är det även @Lasseman som tjafsar mot @Syrran också.
Det är inte alltid så lätt att bara scrolla även om det är det mognaste sättet. Nyfikenheten tar över helt enkelt och sen är det svårt att inte kommentera.

Jag har inte sagt att det är enkelt. Men det var hon som sa att jag skulle göra så, som sagt! Jag undrade bara vad skillnaden va på henne och mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp