Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

6300 kr för en stor och fin tvåa, nyrenoverad, inglasad balkong
Storstad.

6300 kr för en stor och fin tvåa, nyrenoverad, inglasad balkong
Storstad.

Centralt, bra område?! För det låter ytterst billigt...
Vi har många fastigheter i Din stad och jag vet kvm priset på lägenheterna i de flesta områden.

Senast ändrad:
Jag vet inte om jag levt under en sten men pröjsar 9500 för en nyproducerad 2a i Malmö och tycker det är skitdyrt. Din likaså.

Jag levde i någon falsk verklighet där en tvåa och trea max kostade 6000 men vem jag än frågar betalar fan bra mycket mer. Märkligt.

Har det alltid varit såhär dyrt?

Klart att Du hittar en 2:a för runt 6000kr - ute på Hermodsdal, Nydala, Lindängen, etc... :)

Jag har även en 2:a på bra adress här i vår stad med en hyra om 6570kr/mån, men fastigheten står inför ett stambyte & 2020 lär då hyran rusa upp med 2000kr/mån...

Centralt, bra område?! För det låter ytterst billigt...
Vi har många fastigheter i Din stad och jag vet kvm priset på lägenheterna i de flesta områden.
Utkanten men 10 min från centrum, havsnära ser en glimt av havet från min balkong. - :)

Pratade med brocc igår om diverse saker. Inför låneansökan har dom nu börjat att gå igenom transaktioner för å upptäcka spelberoenden.

Undra hur sådant funkar vid ansökan från typ lendo osv. Om dom gör det när dom "godkänt" å behandlar inför skuldebrev osv.

Tycker det är bra fler å fler gör såhär. I mitt spelberoende så önskade jag allt i världen att någon bank skulle nappa men det sköt ju bara på problemet. Ju tidigare stopp ju mindre skada. Man har fått bita i sura äpplet ett tag men man har förhoppningsvis lärt sig något

Jag vet inte om jag levt under en sten men pröjsar 9500 för en nyproducerad 2a i Malmö och tycker det är skitdyrt. Din likaså.

Jag levde i någon falsk verklighet där en tvåa och trea max kostade 6000 men vem jag än frågar betalar fan bra mycket mer. Märkligt.

Nyproducerat är svindyrt!!!
Bor i brf, 4 rok, hyra 5200 kr + 1200 bolån. Hyran har varit den samma i 12 år, för 2 år sedan höjde de med ca 200 kr. Men hyresrätterna i centrala Sthlm har låga hyror jämfört m nyproducerade lägenheter. Köp en br om/när du kan!

8.500 kr för 78 kvm i centrala Göteborg. Byggt i slutet av 80-talet. Har stor balkong mot innergård. När jag flyttade in så var hyran över 5 tkr/månad så mina kompisar tyckte inte jag var klok, men jag hade inneboende de första åren för att klara hyran och nu är den ju mer än hygglig, så kanske det på sikt planar ut för nybyggda hyresrätter. Det är nog mycket billigare att bo i bostadsrätt på längre sikt, men jag och många andra har aldrig haft möjligheten att få bostadslån.

Har en två på 52 kvm i ett 50-talshus centralt i en mindre ort i Mellansverige, typ 1,5 timme till Stockholm. Hyra på 5300 kr/månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp