Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Själv skriver jag 90% av mina inlägg på arbetstid.
Frihet under ansvar. Levererar mer än samtliga andra på kontoret både sett till resultat och även andra, mätbara hårda värden.
Dom mjuka behöver vi inte ens gå in på där jag fungerar som mentor och fadder åt mina nya kollegor.
Fullständigt absurd diskussion för övrigt.

Inte speciellt absurd alls, om jag inte missuppfattat så arbetar du inom en bransch som inte omfattas av det statliga uppdraget. Vad du och dina kollegor gör på er arbetstid intresserar inte mig i alla fall, skattepengar finansierar inte er verksamhet.

Som anställd i en statlig myndighet har man ett helt annat förhållningssätt till många saker. Jag kan med säkerhet säga att man på Kronofogden någon gång fört dialog om statstjänstemannarollen. I den rollen ingår inte att hänga på diverse olika forum under arbetstid OM man inte har ett specifikt sådant uppdrag från arbetsgivaren.

Exakt! Själv har jag semester, men likväl i bilen på väg upp till Falkenberg idag satt jag och svarade på inte mindre än 7 arbetssamtal!

Du summerar det klockrent - det kallas FRIHET UNDER ANSVAR !!

Det är skillnad att jobba privat och i statens tjänst. Det är inte jämförbart.

Inte speciellt absurd alls, om jag inte missuppfattat så arbetar du inom en bransch som inte omfattas av det statliga uppdraget. Vad du och dina kollegor gör på er arbetstid intresserar inte mig i alla fall, skattepengar finansierar inte er verksamhet.

Som anställd i en statlig myndighet har man ett helt annat förhållningssätt till många saker. Jag kan med säkerhet säga att man på Kronofogden någon gång fört dialog om statstjänstemannarollen. I den rollen ingår inte att hänga på diverse olika forum under arbetstid OM man inte har ett specifikt sådant uppdrag från arbetsgivaren.
Men tänk vad mycket tid @Lasseman sparat åt kfm genom att svara på våra frågor istället för att vi ska ringa och uppta en handläggares tid...

Men tänk vad mycket tid @Lasseman sparat åt kfm genom att svara på våra frågor istället för att vi ska ringa och uppta en handläggares tid...
Kan så vara men samtidigt lätt att ta reda på själv.
Hade jag förväntat dessa inlägg o svar hade jag hellre suttit o väntar i telefon.
Anser också svaren lite luddiga så hädanefter tar jag i alla fall reda på själv det jag söker

Nej där har du fel läs innebörden i texten som jordnöten skrivit.
Nu är det så här att tex jag o flera andra får lite vassa eller hur ska jag beskriva kyliga något nedlåtande svar från vederbörande och det är Faan inte okej då undrar man vem personen är o arbetar är det så konstigt?
För är dom så på kronofogden Gud Hjälpe mig!!

Personen skriver inte här i egenskap av tjänsteman, utan som privatperson. Vilken "ton" du läser in i hans text är din subjektiva tolkning. Ett tips är att låta bli att ställa frågor om du inte klarar av svaren du får. :)

Personen skriver inte här i egenskap av tjänsteman, utan som privatperson. Vilken "ton" du läser in i hans text är din subjektiva tolkning. Ett tips är att låta bli att ställa frågor om du inte klarar av svaren du får. :)
Tog bort en del av det jag skrev vill ej gå för långt. Ja o därför kommer jag ej att fråga mer. Den tolkningen gör jag inte utan anledning så är det bara.
Som sagt man kan svara o svara. Klarar visst av svaren o du Tack för Tipset !!!
Det hade jag inte kunnat förstå själv!!!
Nu får jag lugna mig för ikväll.
Haft en dålig dag.
Sen är det ju så är man nedlåtande mot skuldsatta här hur är man då i tjänsten?
Det genomsyrar en del

Senast ändrad:
Jordnöten - Jag kan förstå synpunkten delvis, men ska en polis som "väntar" på utryckning få gå in på twitter säger vi eller skumma sportbladet på sin mobil?

Har svårt att tänka mig att myndighet skulle se det på samma sätt. De har en skyldighet att vara tillgängliga för dem som behöver deras hjälp därav kundtjänst eller vad dom kallar det.

Jordnöten - Jag kan förstå synpunkten delvis, men ska en polis som "väntar" på utryckning få gå in på twitter säger vi eller skumma sportbladet på sin mobil?
Fast jag anser jordnöten har en poäng och tycker det är helt rätt.
Sen struntar jag egentligen i när folk skriver men om man ska hårdra detta så bör man väl inte skriva på arbetstid och inte röka heller haha

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp