Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Nu har KFM justerat upp sina uppskattade väntetider för skuldsanering igen.
7 månader till ev. inledande & 10 månader för slutgiltigt beslut.

Har en känsla av att det kan komma att halka efter ytterligare.
Snart semestertider. Så det är nog en korrekt bedömning att väntetiderna kommer sticka iväg lite till ja.

Man undrar om de som rekryterades/förflyttades i början av året är "up and running" ännu, det borde ju korta ner tiderna avsevärt kan man tycka.

Snart semestertider. Så det är nog en korrekt bedömning att väntetiderna kommer sticka iväg lite till ja.

Man undrar om de som rekryterades/förflyttades i början av året är "up and running" ännu, det borde ju korta ner tiderna avsevärt kan man tycka.
rekryterades det till skuldsaneringen i årsskiftet också? Förra årsskiftet minns jag, dom är nog igång. Det slutar ju dock folk löpande också så.
Om det rekryterades till skusan vid årsskiftet så skulle jag tro det ger märkbar effekt efter sommaren först.
Det har rekryterats till verkställighet, både handläggare och aspiranter, det annonserades i januari tror jag, dom började i många fall för en månad sedan ungefär, är färdiga att kunna göra allt i slutet av 2026 skulle jag tro.

rekryterades det till skuldsaneringen i årsskiftet också? Förra årsskiftet minns jag, dom är nog igång. Det slutar ju dock folk löpande också så.
Om det rekryterades till skusan vid årsskiftet så skulle jag tro det ger märkbar effekt efter sommaren först.
Det har rekryterats till verkställighet, både handläggare och aspiranter, det annonserades i januari tror jag, dom började i många fall för en månad sedan ungefär, är färdiga att kunna göra allt i slutet av 2026 skulle jag tro.
Vill minnas att det var prat om att skuldsaneringen skulle få mer resurser/personal detta året.

Du är en av de mest 10 skuldsatta i sverige?

Personligen gillar jag inte alls dessa artiklar. Var precis utanför topp 10 i en ganska stor kommun och inte i topp 10 och på nyheterna som tur var. Hade vart väldigt irriterad om min skuldsättning kommit fram på det sättet.
Efter skuldsanering som vunnit laga kraft är tack och lov alla skulder borta från KFM
Håller med. Varför är detta så intressant ?
Jag bryr mig inte har mitt liv

Vill minnas att det var prat om att skuldsaneringen skulle få mer resurser/personal detta året.
Det kan säkert stämma, jag minns inte, men det tar ändå tid innan det gör skillnad om det nu gjorts

Jag skrev det där i fjol, så det var inte om någon rekrytering i år det handlade om..
Ja, precis - i November skrev du det.

Lock sa här: "Vill minnas att det var prat om att skuldsaneringen skulle få mer resurser/personal detta året."
Då hänvisade jag till att du skrev i slutet på förra året att det har skett nyrekrytering och att dom borde ha fått upp farten i februari/mars.

Men att det inte verkar riktigt ha blivit så eftersom väntetiderna inte blivit kortare

Ja, precis - i November skrev du det.

Lock sa här: "Vill minnas att det var prat om att skuldsaneringen skulle få mer resurser/personal detta året."
Då hänvisade jag till att du skrev i slutet på förra året att det har skett nyrekrytering och att dom borde ha fått upp farten i februari/mars.

Men att det inte verkar riktigt ha blivit så eftersom väntetiderna inte blivit kortare

Vet inte hur inflödet är där heller.
Men några ytterligare resurser för i år vet jag inget om.

Hade ju kunnat önska lite bättre väder vid 2 x nattjobb. Men det gav resultat ändå. Några fordon, lite oregistrerad egendom och för första gången: en fastighet som blev utmätt i samband med en kontroll.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp