Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Att sånt har en förmåga att dyka upp inför storhelger. Det och interimistiska särskilda handräckningar. Gärna så långt bort det går.
Blir det lite resande i mellandagarna då? :facejoy:

Men man undrar ju rent juridiskt hur detta ska sluta....

Det beror ju helt på vilka villkor som finns i dokumentet man har skrivit på. Att det är klistrat på dörren är nog inte lika lätt att få igenom som ett skriftligt avtal.

Att sånt har en förmåga att dyka upp inför storhelger. Det och interimistiska särskilda handräckningar. Gärna så långt bort det går.
Förvarar Ni även godset från en kvarstad på ordinarie ställen, eller är det bara vissa kontor som hanterar kvarstad? Det kanske är vanligt med dessa uppdrag?

Förvarar Ni även godset från en kvarstad på ordinarie ställen, eller är det bara vissa kontor som hanterar kvarstad? Det kanske är vanligt med dessa uppdrag?

Alla kontor hanterar kvarstadsärenden vad jag vet.
Jämför man med vanlig verkställande är det enormt sällsynt.
Killgissar att det är max ett par hundra kvarstadsärenden per år.

Alla kontor hanterar kvarstadsärenden vad jag vet.
Jämför man med vanlig verkställande är det enormt sällsynt.
Killgissar att det är max ett par hundra kvarstadsärenden per år.
När jag läste om det så fick jag den känslan. Sen förstår jag inte riktigt när man använder kvarstad istället för verkställande.
Utför man kvarstad innan borgenären begärt verkställande?
Ursäkta dumma frågor, men är nyfiken :).

När jag läste om det så fick jag den känslan. Sen förstår jag inte riktigt när man använder kvarstad istället för verkställande.
Utför man kvarstad innan borgenären begärt verkställande?
Ursäkta dumma frågor, men är nyfiken :).

Kvarstad är ett säkerställande innan skulden är fastställd.
Tanken är att det ska användas vid fara i dröjsmål och innebär att i praktiken att man kan ha kfm hemma och hämta saker utan att man ens fått ett delgivningskvitto än..

Att kvarstad ska ske, oftast till viss summa, beslutas av allmän domstol och verkställs sedan av kronofogden efter att sökande begärt/ansökt att kvarstsdsbeslutet ska verkställas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp