Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Helt rätt. Inte bara kronofogden som ligger efter. Handläggaren på Skatteverket sa till mig idag när han ringde 6 månader efter jag skickat in min deklaration att dom ligger rejält efter.

Försäkringskassan gick ut med att handläggningen på exempelvis bostadsbidrag ökat från 30 dagar som är det vanligaste till 5 månader. Så många myndigheter ligger efter rejält.

Ja det har jag hört av folk på de ställena också.
Exakt varför skv ligger efter vet jag inte.

Och det tar ca 8-9 veckor för handläggare att hantera nya ärenden och nya uppgifter hos Kommunal A-kassa. Viktiga funktioner ska inte ta sån här lång tid

Och det tar ca 8-9 veckor för handläggare att hantera nya ärenden och nya uppgifter hos Kommunal A-kassa. Viktiga funktioner ska inte ta sån här lång tid
Det låter som kommunal borde prioritera lite annorlunda då

På TV4 (nyheterna) så sa dom något om ökade anslag till myndigheten, jag minns inte om KFM hade sökt om det eller om politiken beslutade att dom skulle få det. Jobbade samtidigt så hade bara på det i bakgrunden. Sen är ju inte det något som sker över natten för även om man får mer pengar så ska man hitta personal, anställa dom, utbilda dom. Det kommer ju ta tid. Kriminalvården genomgår något liknande nu och min kusin som jobbar för dom säger att dom skriker efter folk och dom har pengarna men hittar inte personalen.
Dåligt betalt, riskfyllt och väldigt slitsamt för psyket, att inte folk stannar hos KVM är ju märkligt ändå.

Jo det stämmer, anslagen ökade, det är ju dock från om 2 månader.. jag har sett att man har lagt ut lite annonser för rekrytering till kundservice i alla fall. Dom kanske ska börja efter årsskiftet, jag vet inte.
Alla verksamheter ligger efter och jag tror inte skuldsanering är det som det kommer vräkas in mest pengar i.

Tror inte jag heller,

Sen som du säger tänk om en anställd börjar 1 januari, efter att man börjar ta sina första ärenden vad är vi inne i då, mars? April? Det är ett halvår bort.

Dåligt betalt, riskfyllt och väldigt slitsamt för psyket, att inte folk stannar hos KVM är ju märkligt ändå.

Enligt min kusin kan han sitta på en rättegång måndag till fredag 8 timmar per dag (typ) och lyssna på en rättegång som rör grovt skattebrott eller bokföringsbrott.
Han och 2 kollegor, dom är tre i transporten.

Jag hade ju hellre sett målarfärg torka.

Tror inte jag heller,

Sen som du säger tänk om en anställd börjar 1 januari, efter att man börjar ta sina första ärenden vad är vi inne i då, mars? April? Det är ett halvår bort.

Det beror nog på avdelningen man är på
Verkställighet är väl 1-2 månader innan man kan börja med något enklare saker, innan man är färdig inspektör är väl 1-2 år.
Skuldsaneringen tror jag är ganska snabbt igång, men det är ju en jäkla tid för varje ärende också, tar ju månader. Jag gissar att det kanske kan vara igång i februari men jag vet inte
Betalningsföreläggande börjar väl handlägga lite själva efter ett par veckor redan
Kundservice är väl något liknande, börja ta lite samtal och så efter ett par veckor ungefär.

Enligt min kusin kan han sitta på en rättegång måndag till fredag 8 timmar per dag (typ) och lyssna på en rättegång som rör grovt skattebrott eller bokföringsbrott.
Han och 2 kollegor, dom är tre i transporten.

Jag hade ju hellre sett målarfärg torka.
Då lägger vi långa och tråkiga arbetspass till plussidan med att jobba på KVM också, för den dagen varken börjar eller slutar när huvudförhandlingen gör det...

Då lägger vi långa och tråkiga arbetspass till plussidan med att jobba på KVM också, för den dagen varken börjar eller slutar när huvudförhandlingen gör det...

Eftersom att häkten är fulla runt om i landet så kan han få en körning ikväll (alltså han får reda på den ikväll) att han ska till Linköping eller Kalmar imorgon.
Det är ganska svårt med lämna/hämta på förskolan för du vet aldrig var i landet du ska transportera den intagna.

Kanske är kul till en början men att sitta i en minibuss kors och tvärs över landet och däremellan sitta på dessa rättegångar låter inte roligt.

Till min stora förvåning trivs han utmärkt förutom just den här delen som spenderas i domstolarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp