Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Detta är djupt problematiskt och måste ske ganska ofta.

Personer som aldrig någonsin haft med en myndighet att göra - saknar kanske släkt och vänner eller är ensamma helt enkelt.
Hamnar i koma/längre tid på sjukhus och på grund av detta hamnar hos KFM och är kanske av upplysningsbolagen prickade i tre år utan att egentligen ha gjort någonting fel.

Det borde vara något som kommer in i det här läget och på något sätt kan "pausa" allting eller där sjukhus/polis i något register kan bocka i att personen är på intensiven eller vad det nu kan vara. Kanske kan hända när vi får ett nationellt skuldregister osv. Jag vet inte hur man hade kunnat göra mer precist men det är ju knepigt.

Händer säkert lite då och då, klarar sig nog från anmärkningar skulle jag tro då delgivning borde dra ut på tiden.

Jag skulle tro att den enskildes intresse av att inte sprida uppgifter om att man är på sjukhus väger tyngre än att alla potentiella borgenärer skulle få dem på en lista.

Vet inte riktigt hur man hanterar folk som häktas och låses in I fängelse heller. Kan inte minnas att jag avhyst så många sådana och hyran lär dom inte betala.

Någon som känner till en plattform där man kan låna av privat personer?

Vet inte om någon annan känner likadant när andra klagar på småproblem som man gärna hade velat ha istället. Jag verkar vara mer tålmodig pga detta

Man har använt 4:19 1st som det ser ut.

Spännande att de utfallet från JO.

Jag och någon på kontoret har blivit anmäld några gånger och utredning ett par gånger tror jag, aldrig blivit något de gångerna. En del går all in när beslut tas, begär rättelse, överklagar, anmäler till polis, JO, JK och kanske något mer ställe.

Främsta kritiken KFM har fått ifrån JO är den kritiken jag och vissa med mig har riktat och det är inte sättet hur man jobbar utan att man jobbar på tok för långsamt.

Bland annat 2020 fick man allvarlig kritik ifrån JO Katarin Påhlsson för att man inte har kunnat iaktta det skyndsamhetskrav som gäller enligt tryckfrihetsförordningen för handlingsutlämnande.

Men generellt dom gångerna jag snappat kritik gentemot KFM har det primärt varit långa handläggningstider.

Nu när dom dessutom är rekordlånga så lär det nog bli en vända igen.

Främsta kritiken KFM har fått ifrån JO är den kritiken jag och vissa med mig har riktat och det är inte sättet hur man jobbar utan att man jobbar på tok för långsamt.

Bland annat 2020 fick man allvarlig kritik ifrån JO Katarin Påhlsson för att man inte har kunnat iaktta det skyndsamhetskrav som gäller enligt tryckfrihetsförordningen för handlingsutlämnande.

Men generellt dom gångerna jag snappat kritik gentemot KFM har det primärt varit långa handläggningstider.

Nu när dom dessutom är rekordlånga så lär det nog bli en vända igen.
Japp men det verkade ju inte ha någon koppling till detta

Ja, det heter tvångsmedel av en anledning.
Staten får nämligen göra sådant civila inte får.
Beröva folk friheten och ta egendom i beslag om det rör sig om Polismyndigheten (gissningsvis även Kustbevakningen och Tullverket, men den lagstiftningen får någon annan redogöra för), utmäta eller belägga egendom med kvarstad om det handlar om Kronofogden.
Man ska givetvis axla detta ansvar med en stor yrkesstolthet och agera med lagstöd i ryggen vid alla tillfällen.
Att någon känner sig orättvist behandlad kommer alltid att ske, då finns det granskande instanser, gott så.

Ja, det heter tvångsmedel av en anledning.
Staten får nämligen göra sådant civila inte får.
Beröva folk friheten och ta egendom i beslag om det rör sig om Polismyndigheten (gissningsvis även Kustbevakningen och Tullverket, men den lagstiftningen får någon annan redogöra för), utmäta eller belägga egendom med kvarstad om det handlar om Kronofogden.
Man ska givetvis axla detta ansvar med en stor yrkesstolthet och agera med lagstöd i ryggen vid alla tillfällen.
Att någon känner sig orättvist behandlad kommer alltid att ske, då finns det granskande instanser, gott så.
Tänk vad måna synpunkter det skulle bli om om kronofogden skulle få någon häktad..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp