Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Haha :) sa han hur man skulle gå tillväga för att vara uppdaterad på ett korrekt sätt?
Nej men det kan jag säga-FLERA KÄLLOR och använd huvudet.Man ska höra ALLA sidor och använda lite logik t.ex.det här går inte att ljuga...

"Lever rövare" var en fin omskrivning av "begår etnisk rensning och angriper diplomatiska byggnader". ;)
Etnisk rensning är väll att ta i. Israel har all rätt att attackera tillbaka.

Hamas sköt över 3000 missiler mot Israel som dödade över 1100 personer, samt tog 250 fångar.
Det är inte 9/11 eller men inte långt långt ifrån, oavsett "act of war". Vilket land som helst hade krigat tillbaka om det hänt, något jag kan förstå (Behöver inte röra denna konflikt, men rent allmänt)

Sen är Hamas riktiga svin som använder civila människor som sköldar och att Israel är beredd att döda massa civila för att komma åt Hamas är lika illa.
Men någon etisk rensning är det inte frågan om och inget mål för Israel. Då hade hundratusentals dött vid vänstbanken/gazaremsan vid detta laget och inte 30.000

Etnisk rensning är väll att ta i. Israel har all rätt att attackera tillbaka.

Hamas sköt över 3000 missiler mot Israel som dödade över 1100 personer, samt tog 250 fångar.
Det är inte 9/11 eller men inte långt långt ifrån, oavsett "act of war". Vilket land som helst hade krigat tillbaka om det hänt, något jag kan förstå (Behöver inte röra denna konflikt, men rent allmänt)

Sen är Hamas riktiga svin som använder civila människor som sköldar och att Israel är beredd att döda massa civila för att komma åt Hamas är lika illa.
Men någon etisk rensning är det inte frågan om och inget mål för Israel. Då hade hundratusentals dött vid detta laget och inte 30.000
Det märks hur desinformerad du är och ser detta ur endast en synvinkel.

34 000 palestinier, varav 14 000 av dem barn, har dödats av Israel under 7 månader, ca 100 000 skadats. Minst 1 miljon på flykt. Du tycker detta är likgiltigt med Hamas attack den 7e oktokber där 1100 dödades, varav ca 800 av dem var militär? Snälla, detta startade inte 7e oktober. Israel har begått etnisk rensning, brutit mott internationella mänskliga rättigheter mot palestinier sedan massakern 1948 Nakba massakern. Dagligen sker det mord, trakasserier, misshandel, illegala bosättningar där Isralieska bosättare bokstavligen tar palestiniers hem med hjälp av Israelisk militär och kastar ut palestinierna.

Man behöver inte vara någon med makt eller pengar för att kunna avgöra vem som lidit genom alla år i denna konflikt, det räcker med att man är en människa med känslor för att förstå Israel har begått krigsbrott utan konsenkvenser från omvärlden.

Det märks hur desinformerad du är och ser detta ur endast en synvinkel.

34 000 palestinier, varav 14 000 av dem barn, har dödats av Israel under 7 månader, ca 100 000 skadats. Minst 1 miljon på flykt. Du tycker detta är likgiltigt med Hamas attack den 7e oktokber där 1100 dödades, varav ca 800 av dem var militär? Snälla, detta startade inte 7e oktober. Israel har begått etnisk rensning, brutit mott internationella mänskliga rättigheter mot palestinier sedan massakern 1948 Nakba massakern. Dagligen sker det mord, trakasserier, misshandel, illegala bosättningar där Isralieska bosättare bokstavligen tar palestiniers hem med hjälp av Israelisk militär och kastar ut palestinierna.

Man behöver inte vara någon med makt eller pengar för att kunna avgöra vem som lidit genom alla år i denna konflikt, det räcker med att man är en människa med känslor för att förstå Israel har begått krigsbrott utan konsenkvenser från omvärlden.
Jag säger INTE att det är likgiltligt. Men konflikten trappades definitivt upp till krig med all rätt efter Hamas dödade 1100 personer och 250 civila om det pågick en konflikt innan.

Säger säg självt att om Terroristgrupp X skickar 3000 raketer, dödar 1100 personer, tar 250 fångar i land Y att land Y kommer starta krig mot terroristerna med hjälp av allierade.
Behöver inte vara påläst och informerad om historik för att förstå att det innebär krig oavsett vilket land eller terrorgrupp det handlar om. Vad tycker du alternativet är? att prata med dom? Låtsas som att det inte hänt?

Sen som jag sa Hamas är riktiga ynkryggar som använder civila sköldar på sjukhus, köpcenter och annat. Israel har bestämt sig att komma åt terroristerna med alla medel vilket är riktigt dåligt när det innebär massvis av civila döda
Men att målet skulle vara någon etisk rensning håller jag inte med om. Målet är fortfarande Hamas.

Senast ändrad:
Tror diskussionen med Israel med omnejd riskerar att spåra ur lite, ni kanske kan debitera i pm?

Därför skrev jag både utmätning och löneutmätning, vet vad är skillnaden, svårt att uttrycka sig "juridisk rätt ".
Okej. Jag vet inte så mycket om hur löneutmätning funkar i israel

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp