Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Nu har jag fått positivt besked på min skuldsanering., ett steg i taget

Om 3 veckor så vinner skuldsaneringen "laga kraft" ifall ingen motsätter sig. Nervösa sista veckorna, I April kan man förhoppningsvis sova gott om natten!
Ska bli otroligt skönt att få sätta ett slutdatum på eleändet förutsatt beskedet står sig.

Skulle kolla inbetalningar som gjorts till KFM under förra året då jag hade löneutmätning, men kan inte se på en enda av mina skulder att inbetalning har skett på någon av dem... Hur kan det komma sig? Har mailat KFM givetvis, men kanske någon här har koll på vart mina pengar tog vägen :- )
Har arbetsgivaren betalt in det som är avdraget i lönen?

Intrum Justitia hotas av konkurs!

Hörde nyss om en man som köpt whisky (två eller tre flaskor var det max) för 1,2 miljoner på systembolaget. Kassan klarade inte av ett så stort köp så det tog en stund innan det kunde lösas.
Och jag som tycker att 800 kr är mkt för en flaska.

Hörde nyss om en man som köpt whisky (två eller tre flaskor var det max) för 1,2 miljoner på systembolaget. Kassan klarade inte av ett så stort köp så det tog en stund innan det kunde lösas.
Och jag som tycker att 800 kr är mkt för en flaska.
När man festar, festar man och då festar man rejält :facejoy: :facejoy: :facejoy:

När man festar, festar man och då festar man rejält :facejoy: :facejoy: :facejoy:
Haha ja men flaskorna var inte avsedda för fest. Tydligen så investerar vissa i whisky för värdet ökar.

Någonting nytt eller är det samma nyhet sen förra veckan?
Läste en artikel i ett annat forum som publicerats igår:

"En analys i Dagens Industri visar att Intrum Justitia har en nettoskuld på 23 miljarder kronor efter att ha rensat för immateriella tillgångar. Detta resulterar i ett negativt eget kapital på samma belopp, vilket tyder på insolvens om mer osäkra tillgångar utesluts.

Alla de stora high yield-förvaltarna i Norden och Europa sitter och tittar på när Intrum kollapsar. Det kan bli en av de största konkurserna i Norden, säger förvaltaren Erik Hagerup till Finansavisen.

Den 5 februari i år nedgraderade kreditvärderingsinstitutet Standard & Poor's Intrum Justitias kreditbetyg till skräpstatus, vilket fick bolagets aktie att falla med 26 procent. Ny ägardata visar också att storägare dumpat Intrum i februari.

Kredithanteringsbolaget upplevde på torsdagsmorgonen förra veckan en brant nedgång på 20 procent. Detta efter att en norsk bank utfärdat en säljrekommendation och sänkt riktkursen från 70 till 8 kronor."

Intrum ner över 20% direkt idag igen.

Överlever dom nästa vecka?

Verkligen jobbigt, enter card (remember)ringer varje dag minst 2 gånger med samma budskap:"om du vill förhindra framtida samtal ring omgående...." Och så 2 månader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp