Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

En indikation på att inkasso och banker är lite stressade är att dom betydligt oftare än tidigare nekar anstånd vid försäljning av bostäder..
Tidigare har det som regel gått bra om man haft någon rimlig idé på hur skulden ska lösa, om man ska sälja själv eller så.
Det är långt från alla som tar tag i problemet dock, så kanske hälften vaknar till när avståndet går ut och begär anstånd igen, ofta med den intressanta motiveringen att man tycker att anstånd fungerat rätt bra.
Nu har jag sett flera där det kort svaras att man nekar anstånd och tillägger att man önskar att det går till auktion snarast möjligt.

En fråga om försäkringskassan!

Min sambo studerade hela 2023.

Hon är klar med sin skola i maj, alltså snart. Men, det hon gör är att hon jobbar i vikariebanken. I januari jobbade hon t.e.x. hela månaden, i februari ska hon jobba två veckor.

Men om hon hade tänkt att jobba nästa vecka (men inte schemalagd eftersom hon lägger in sina timmar själv) får hon då VABBA eller är det förbjudet då hon inte är anställd på heltid och inte var schemalagd att jobba just dessa dagar?

Hon är klar med sin skola i maj, alltså snart. Men, det hon gör är att hon jobbar i vikariebanken. I januari jobbade hon t.e.x. hela månaden, i februari ska hon jobba två veckor.

Men om hon hade tänkt att jobba nästa vecka (men inte schemalagd eftersom hon lägger in sina timmar själv) får hon då VABBA eller är det förbjudet då hon inte är anställd på heltid och inte var schemalagd att jobba just dessa dagar?
Det där är en djungel jag inte skulle tordas lita på ett svar härifrån på.
Jag skulle gissa på, men nu pratar vi killgissa att det är ok om hon kan visa att hon skulle ha jobbat och fått avstå arbete.

Skulle säga ja att om hon står till förfogande att jobba ja. Men kan finnas en gråzon att du måste va schemalagd bokad då.. Ja hade inte litet blind på fkassan heller.. Spela in samtal. Ja fick dubbla budskap av dom en gång två helt olika svar så blev en nit där..

Hej!

Har skulder på 1.2milj. Och ser ingen ljusning. Varit sjukskriven 1.3månader. Och i januari fick jag inga pengar alls, inte ens soc vill hjälpa mig med hyran, fick avslag hos dem idag. Livet känns mörkt och har bara mig själv att skylla. Usch att man satt sig i denna situation.

Kämpa på alla där ute som har det tufft. ❤️❤️

Hej!

Har skulder på 1.2milj. Och ser ingen ljusning. Varit sjukskriven 1.3månader. Och i januari fick jag inga pengar alls, inte ens soc vill hjälpa mig med hyran, fick avslag hos dem idag. Livet känns mörkt och har bara mig själv att skylla. Usch att man satt sig i denna situation.

Kämpa på alla där ute som har det tufft. ❤️❤️
Jag hoppas innerligt att det löser sig för dig. <3

Bara när hon är schemalagd kan hon vabba. Det räcker inte med att hon tänkt jobba. Vi har haft samma problem här : )

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp