Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hur ofta kollar KFM kontot?

Alltså säg att man med utmätning osv skulle ha 20.000 hur ofta gör KFM kontroller mot folks privata konton för att se om det finns utrymme att utmäta, sker det på dag, veckor eller månadsbasis?
Beror alldeles på.
Har du inte en avslutad utredning och är känd för att alltid ha pengar på kontot, samtidigt som det med jämna mellanrum dyker upp små skulder, så kan det ske i samma utsträckning som skulderna förfaller.
Vid avslutad utredning 1 / 2 års intervall.

Beror alldeles på.
Har du inte en avslutad utredning och är känd för att alltid ha pengar på kontot, samtidigt som det med jämna mellanrum dyker upp små skulder, så kan det ske i samma utsträckning som skulderna förfaller.
Vid avslutad utredning 1 / 2 års intervall.

När Du skriver ”inte en avslutad utredning”, vad menas med det? Är det typ en tillgångsutredning Du menar då?
I vilken ordning sker saker och ting, gissar att en utmätning av lön sker ganska tidigt i processen, den måste väl vara enklast och säkraste sättet att driva in pengar på?

När Du skriver ”inte en avslutad utredning”, vad menas med det? Är det typ en tillgångsutredning Du menar då?
I vilken ordning sker saker och ting, gissar att en utmätning av lön sker ganska tidigt i processen, den måste väl vara enklast och säkraste sättet att driva in pengar på?
Det beror väl alldeles på?
Om skulden är stor och det finns en bostad med övervärde brukar en försäljning av denna lösa stora skulder väldigt effektivt.

Det beror väl alldeles på?
Om skulden är stor och det finns en bostad med övervärde brukar en försäljning av denna lösa stora skulder väldigt effektivt.
Absolut, en fastighet är effektivt.
Jag trodde bara att en ”utredning” var en ögonblicksbild, som inte pågick under en längre period. Men självklart så kan ju en utredning pågå längre tid om något av intresse hittas. Lite tankevurpa från min sida.

Utredningarna kan pågå länge. Ibland vet man inte riktigt varför de avslutats, någon tråkig uppgift som inte kommer ge något än att bränna massa tid som ska göras. Jag avslutade en som hade aktiv utr sedan 2019 idag

Utredningarna kan pågå länge. Ibland vet man inte riktigt varför de avslutats, någon tråkig uppgift som inte kommer ge något än att bränna massa tid som ska göras. Jag avslutade en som hade aktiv utr sedan 2019 idag
Kan det inte gå parallellt, löneutmätning har påbörjats medan tillgångsutredning fortfarande pågår?

Om man bor i Stockholm och har över 1 mil till jobbet, får man behålla pengar för SL-kortet vid utmätning/skuldsanering?

Om man bor i Stockholm och har över 1 mil till jobbet, får man behålla pengar för SL-kortet vid utmätning/skuldsanering?
Vid löneutmätning ja, då får man behålla för resor till och från jobb utöver normalbeloppet. Skuldsanering bör väl rimligen också ta hänsyn till det men jag är inte insatt i hur det räknas ut vad man får behålla i skuldsanering.

Vid löneutmätning ja, då får man behålla för resor till och från jobb utöver normalbeloppet. Skuldsanering bör väl rimligen också ta hänsyn till det men jag är inte insatt i hur det räknas ut vad man får behålla i skuldsanering.
Samma beräkning i grunden

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp