Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

FK och deras egna regler...

Ansökte om höjt bostadsbidrag, men nu kanske de inte vill ge bostadsbidrag alls..
Varför?
För att de kan anse att jag och min kille är sambos, fast vi bor på olika ställen.
Enligt folkbokföringen ska han stå skriven i lägenheten och vi har separat ekonomi.
Han jobbar 4 nätter i veckan och behöver sova om dagarna, jag jobbar dygn 2 ggr I veckan.

Så vi sover sällan på samma ställe. Kanske 1-2ggr i veckan.

Men FK har tydligen egna regler...
Står han skriven på samma lägenhet som du?

FK och deras egna regler...

Ansökte om höjt bostadsbidrag, men nu kanske de inte vill ge bostadsbidrag alls..
Varför?
För att de kan anse att jag och min kille är sambos, fast vi bor på olika ställen.
Enligt folkbokföringen ska han stå skriven i lägenheten och vi har separat ekonomi.
Han jobbar 4 nätter i veckan och behöver sova om dagarna, jag jobbar dygn 2 ggr I veckan.

Så vi sover sällan på samma ställe. Kanske 1-2ggr i veckan.

Men FK har tydligen egna regler...
Hur vet Försäkringskassan att du har en pojkvän överhuvudtaget?

Min gamla far har också bostadsbidrag.

Åkte en månad för att begrava sin mor, alltså min farmor. Råddade i allt kring det.

När han kom hem så drog försäkringskassan bostadsbidraget just den månaden, frågade hur fan dom ens kunde veta att han hade varit utomlands? Då hade dom sett det på vattenförbrukningen på något sätt.

Så tror dom har koll på allt och lite till :D

Måste berätta för er om en händelse från igår. Jag har aldrig under mina två år hos KFM haft ett hembesök. Igår förmiddag gick jag och tränade, handlade lite och begav mig hemåt. Vid porten (bor i hyresrätt på tredje våningen) står två män. De väntar på att bli insläppta ser det ut som, de har en jacka med diskret text där det står kronofogden på. Blir lite chockad och tagen på sängen, men säger till dessa män att "Hej, det är nog mig ni vill träffa". Jag släpper in dem, vi går in till mig i mitt mycket spartanska hem. Sen frågade killarna om vad jag heter och min adress. Det visar sig självklart att de skulle till grannen lite längre bort. De antog att det var jag för de hade ringt grannen och bett denne komma ner och öppna så det blev världens krock. Vi skrattar alla tre och jag säger åt dem att de är välkomna på förrättning när de är klara hos grannen. De kom aldrig. Så galet sköna snubbar alltså
Låter i klass med något jag skulle kunna gjort

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp