Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den ständiga kampen

Hej!

Nu har man hamnat i en rejäl svacka igen.. inte på grund av att man har spelat eller tagit nya lån, utan man blir påmind nu när sommaren är här att pengarna inte räcker till.
Man blir så låst och mentalt nedbryten varje månad när alla räkningar ska betalas. Det jobbet man utför får man ingen "belöning" för, det är enbart till att betala skulder och mat på bordet.

Har även blivit osäker av mitt karriärval i livet och inser att en utbildning inte kommer att gå pga alla lån man har sen tidigare.

Vad gör ni under era stunder av svackor för att orka fortsätta månad efter månad trots stora lån?

Har inte vågat släppa mitt, men lär bli illa tvungen nu när jag tänker att jag måste byta jobb som troligtvis kommer ge en lägre månadslön.

Mvh
Ångest och deprimerad

Släppa är inget alternativ då jag har 4 små barn där den äldsta är 7. Att göra det hade haft enorma konsekvenser för mig.
Jag har lyckats dölja mitt spelmissbruk för alla. Ingen misstänker nått. Fasaden är tät. Dock har frun börjat undra vart alla pengar går till från mitt extra jobb. Ljög även denna gång framgångsrikt.

Jag har heller inte råd att hitta på något nu i sommar men nästa år kommer min ekonomi se mycket bättre ut för hoppningsvis pga all extra jobb.

Ta stora lån är ett av mitt livs största misstag. Jag har lärt mig en rejäl läxa.

Jag väljer att kämpa på med dubbla jobb då det går runt för mig. Men det är hårfint. Minsta oväntade utgift ställer till det.

Men ge upp och hamna på krono med utmätning? Aldrig...

Släppa är inget alternativ då jag har 4 små barn där den äldsta är 7. Att göra det hade haft enorma konsekvenser för mig.
Jag har lyckats dölja mitt spelmissbruk för alla. Ingen misstänker nått. Fasaden är tät. Dock har frun börjat undra vart alla pengar går till från mitt extra jobb. Ljög även denna gång framgångsrikt.

Jag har heller inte råd att hitta på något nu i sommar men nästa år kommer min ekonomi se mycket bättre ut för hoppningsvis pga all extra jobb.

Ta stora lån är ett av mitt livs största misstag. Jag har lärt mig en rejäl läxa.

Jag väljer att kämpa på med dubbla jobb då det går runt för mig. Men det är hårfint. Minsta oväntade utgift ställer till det.

Du vinner nog mer på att vara ärlig, många blir förvånade hut stöttande respektive är och framför allt lättnaden du kommer få av att inte ha en fasad

Kanske inte rakt svar på ditt första inlägg utan en sammanfattning om vad jag tycker när jag ser ditt fall.

Alltså tvådelad som jag är så säger jag att det inte finns så mycket rätt eller fel i detta mer än vad som är rätt eller fel för dig. Sen kan man ju alltid ha sina åsikter, funderingar och så vidare som utomstående.
Jag förstår att rädslan finns där att frun ska lämna dig om du berättar att du är spelmissbrukare (risken finns ju faktiskt) samtidigt kommer hon kanske förstå dig bättre och kanske kunna vara med och stötta samt hjälpa dig ur problematiken.
Om du inte säger det är du ju faktiskt oärlig och om/när det väl kommer fram så är nog risken då större vill jag hävda att hon lämnar dig i frustration och vredesmod än om du säger det. Samtidigt så kan du ju absolut vänta dig en reaktion OM du säger det.
Jag tycker att du bör vara ärlig och berätta faktiskt och låta henne göra valen (hur konstigt det än låter) då ger du henne en chans att stanna till, tänka efter, och reflektera.

Gällande vad man gör med skulderna och hur man orkar eller inte orkar :
Om du nu faktiskt går runt även om det är på kronan så anser jag att det vore dumt att släppa allting (om det inte gynnar dig förstås).
Hårt arbete brukar löna sig, försök betala in extra med varenda krona, kanske har du saker att sälja, kanske kan du låna av någon närstående eller panta in saker?
Du kanske skulle kunna gå till en skuldrådgivare? På så vis kanske denna faktiskt kan hjälpa dig att få några kronor över här och var, på så vis kanske du har lite pengar över en sommar?

Den bittra sanningen är att jag tror att du mår sämre av att bara ge upp/släppa allt för att sen eventuellt inte orka ta dig ur den sitsen (lättare sagt än gjort allt detta).
Jag tror att du behöver fortsätta orka, tänka att det finns ett slut på detta tack vare att du ändå tjänar pengar och har råd att betala in.
Spärra dig från spelsidor vore en bra idé eftersom spelet verkar ha förstört er ekonomi (det kommer automatiskt hjälpa dig) försök tänka bort att man ändå KAN vinna eftersom förlusterna 9 gånger av 10 är fler i antal, större och svider mer.
Ta inga nya lån och ta hjälp utifrån. Allt från din fru till en psykolog till en skuldrådgivare.
Lycka till! Jag tror på dig :)

Så talar en sann missbrukare. Lögnerna, fasaderna, ännu mer lögner och att man kommer undan med det. Om man ska bli frisk och komma till insikt med vad man håller på med och ta ett ansvar. Erkänna istället för gång på gång ljuga är ett svek. Har själv växt upp med två föräldrar med alla möjliga missbruk. Du tror du kommer undan med det och att fasaden är så tät. Men tro mig även barn anar, misstänker och förstår att något inte står rätt till. Hade du velat bli frisk så hade du inte snackat som en missbrukare som inte vill bli frisk. Att fasaden är tätt och att du även denna gång ljög framgångsrikt. Det är som du njuter av att lura din fru och din familj. Det du gör nu kommer få förödande konsekvenser. För förr eller senare kommer det fram. Då kommer din fru känna sig så fruktansvärd lurad och sviken. Sök hjälp och gå och prata med någon om ditt spelmissbruk. Tycker synd om din fru.

Du måste sluta lura dig själv och tro att du kommer vinna tillbaka pengarna du förlorat. Din största vinst kommer att vara den dag du slutar spelar och vågar vara ärlig med din fru och alla runt om dig. Annars tror jag tyvärr du kommer må väldigt mycket sämre när sanningen kommer fram och det kommer den endå att göra tillslut.

Är ditt mål att sluta spela? För annars kommer det inte att vända, om du har spelberoende. Du kommer sjunka ännu djupare och dra med hela familjen.
Om du har chansen att gå runt med extrajobb (samma för mig fast jag spelar inte) så sök hjälp. Innan det blir värre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp