Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den som är satt i skuld är icke fri.

KOPIERAD FRÅN FB.

Ett citat som jag tagit med mig genom åren är från Leif GW. Ni som hört mig föreläsa känner kanske igen det, men när jag var på ett event som Nordnet anordnade och han var inbjuden som gäst så sa han ”det är skönt att ha mycket pengar, det gör det enklare för mig att be folk dra åt helvete”. Kanske lite hårt sagt, men det går att applicera på många sätt och tillfällen i livet, oavsett om det är en arbetsgivare, en relation eller något annat som du inte trivs med så är det himla skönt att inte vara ekonomiskt beroende av någon annan.

”Jag har alltid sagt att det inte är att ha massor med pengar på banken för statusens skull som är grejen, utan friheten det ger”

Väldigt sant! Samma känsla har jag nu efter jag släppt allt. Jag känner mig inte beroende utav inkomst på samma vis, jag är längst nere och har inte mkt att förlora så som jag kände när jag var beroende utav varje krona för att överleva. Nu kan jag vara sjuk, kan byta jobb till lägre betalda jobb om min arbetsgivare beter sig illa vilket jag varit med om, vissa gånger var det på tal om att polisanmäla men jag svalde gång på gång på grund av mitt beroende utav inkomsten. Nu känner jag inte längre pressen, jag kan be folk dra åt helvete om dem behandlar mig illa. Jag känner mig fri för första gången sen jag började arbeta, konstigt nog. Innan har jag känt mig i klorna på folk och stå ut med vad som helst även om det varit långt ifrån rätt. Som man säger , bråka aldrig med någon som inte har något att förlora. Kan låta kallt men på samma vis som den rike har makten på sin sida på ett annat vis, sedan har såklart jag många fler begränsningar i livet än den rike men jag mår bättre nu än någonsin i livet.

"Bråka aldrig med någon som inte har något att förlora." Jävligt bra skrivet!
Känner så som du skriver.. nu jagar man inte extrapassen bara för att klara av månaden. Förut så ville jag alltid ta jul, nyår, midsommar.. jobba så mycket röda dagar som möjligt och mådde dåligt när man inte fick dom.
Men nu så känner jag ett lugn inom mig att det är så skönt att vara ledig helger och röda dagar. Det enda som gör att jag skulle ta extrapass är för att JAG VILL. inte att jag behöver.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp