Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Den officiella tråden om Paxo.se

När betalade du? Är du säker på att dom ens registrerat din senaste betalning?

Hur mycket sen var du?

Kryss jag fick sms om att betalningen var registrerad. En månad sen var jag dessvärre....Så antagligen därför...

Någon som blivit beviljad på sistone? Jag provade men fick avslag på samtliga belopp. Dock var jag sen med inbetalningen, är de hårda att få låna igen efter det?

Tidigare återbetalningshistorik tas i beaktande vid låneansökan. Du kan alltid maila eller ringa oss om du undrar över varför du blivit nekad att låna igen.

Mvh
Paxo Kundtjänst

Tidigare återbetalningshistorik tas i beaktande vid låneansökan. Du kan alltid maila eller ringa oss om du undrar över varför du blivit nekad att låna igen.

Mvh
Paxo Kundtjänst

Har ni nån policy angående sena lån,att man får låna igen beroende på hur sen man är?

Har ni nån policy angående sena lån,att man får låna igen beroende på hur sen man är?

I dagsläget gör vi inte någon manuell prövning i sådana situationer. Vi accepterar dock att betalningen kommer in ett par vardagar senare så att bankernas transaktionstider inte ska påverka möjligheten att låna igen.

Mvh
Paxo Kundtjänst

I dagsläget gör vi inte någon manuell prövning i sådana situationer. Vi accepterar dock att betalningen kommer in ett par vardagar senare så att bankernas transaktionstider inte ska påverka möjligheten att låna igen.

Mvh
Paxo Kundtjänst

Så ni menar, sena lån så får man inte låna igen??

Så ni menar, sena lån så får man inte låna igen??

Om ett lån återbetalas för sent finns risk att du inte får låna igen. Det beror alltså på när återbetalning sker men för att vara på den säkra sidan behöver lånet eller förlängning dras från ditt bankkonto senast på förfallodagen.

Har du tidigare haft ett lån hos oss och nu blir nekad är du alltid välkommen att kontakta oss om du vill veta orsaken.

Mvh
Paxo Kundtjänst

Om ett lån återbetalas för sent finns risk att du inte får låna igen. Det beror alltså på när återbetalning sker men för att vara på den säkra sidan behöver lånet eller förlängning dras från ditt bankkonto senast på förfallodagen.

Har du tidigare haft ett lån hos oss och nu blir nekad är du alltid välkommen att kontakta oss om du vill veta orsaken.

Mvh
Paxo Kundtjänst

Vore det inte bättre att låta försenade kunder få låna igen fast lägre belopp. Många har väldigt ansträngd ekonomi.En kund som är försenad men dock betalar är ändå en kund som visar ansvar. (betalningsmoral) Kan ju vara många orsaker till att lånet blivit försenat. Tror ni kommer förlora kunder på detta förfarande

Vore det inte bättre att låta försenade kunder få låna igen fast lägre belopp. Många har väldigt ansträngd ekonomi.En kund som är försenad men dock betalar är ändå en kund som visar ansvar. (betalningsmoral) Kan ju vara många orsaker till att lånet blivit försenat. Tror ni kommer förlora kunder på detta förfarande

Tack för din reflektion. Vi kommer ta detta i beaktande när vi utvecklar tjänsten.

Mvh
Paxo Kundtjänst

Paxo vill ha kontoutdrag för 3 månader vid ansökan!!

Provade att göra en ansökan hos Paxo i dag men när de svarade att de ville ha kontoutdrag för de senaste 3 månaderna på mitt lönekonto drog jag tillbaka ansökan. Tycker faktiskt inte mitt lönekonto angår dem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp