Hej!
Årsinkomst på 375,000:-
Skuld: drygt 110,000:- exkl csn 190,000:- och medsökande på billån 120,000:- för exmannen (säljs och betalas till fullo i mars).
Hyresrätt på 8100:-/månad.
Uc: 10,9% efter att jag inte fattat att varje ansökning påverkar scoringen
har 5 uc som förfaller i maj. Ytterligare 5 st som förfaller mellan augusti och december.
Har skitränta på de 110pappen. Ligger fördelat i storleksordning på northill, anyfin och klarna. Var inga problem tidigare, men efter skilsmässa 2023 och två hemmaboende barn har det varit tufft. Betalar hutlöst i ränta och skulderna går aldrig ner. Är fruktansvärt att betala drygt 4000 i månaden där
räntan utgör hela inbetalda beloppet.
Hur tusan ska jag göra? Vänta ut till efter maj och hoppas på bättre uc och söka ett privatlån genom facket? Betala av större summa när skatteåtb kommer, på lån där räntan ligger högst eller betala av ex Klarna som ligger på 12k och avsluta krediten där? Drömmer om att kunna spara och i framtiden kunna köpa något eget.
Årsinkomst på 375,000:-
Skuld: drygt 110,000:- exkl csn 190,000:- och medsökande på billån 120,000:- för exmannen (säljs och betalas till fullo i mars).
Hyresrätt på 8100:-/månad.
Uc: 10,9% efter att jag inte fattat att varje ansökning påverkar scoringen
har 5 uc som förfaller i maj. Ytterligare 5 st som förfaller mellan augusti och december.Har skitränta på de 110pappen. Ligger fördelat i storleksordning på northill, anyfin och klarna. Var inga problem tidigare, men efter skilsmässa 2023 och två hemmaboende barn har det varit tufft. Betalar hutlöst i ränta och skulderna går aldrig ner. Är fruktansvärt att betala drygt 4000 i månaden där
räntan utgör hela inbetalda beloppet.
Hur tusan ska jag göra? Vänta ut till efter maj och hoppas på bättre uc och söka ett privatlån genom facket? Betala av större summa när skatteåtb kommer, på lån där räntan ligger högst eller betala av ex Klarna som ligger på 12k och avsluta krediten där? Drömmer om att kunna spara och i framtiden kunna köpa något eget.