Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Delgivning

Bra fråga. Jag trodde det där bara gick igenom automatiskt, ärendet kanske hade skickats till extern delgivare, möjligen måste ngt göras manuellt då. Jag vet faktiskt inte.

Testat att logga ut och in igen?
Annars testa imorgon igen...brukar komma upp efter ett tag.

Nu gick det. 23 sep är sista dagen då att betala gothia 39k som inte går och därefter blir utmätning?

Bilagor

• Screenshot_20240912_142651_Chrome.jpg
    Screenshot_20240912_142651_Chrome.jpg
    445.2 KB · Visningar: 13
Nu gick det. 23 sep är sista dagen då att betala gothia 39k som inte går och därefter blir utmätning?
Nu när du skrivit på delgivningen har du 10 dagar på dig att antingen överklaga om du tycker det är felaktigt eller betala.
Gör du ingenting så kan de du är skyldig pengar begära verkställighet ( olika hur snabbt olika företag gör det) och det är först när de gjort det som det kan bli tal om utmätning/löneutmätning.

För mig vet jag att min första skuld som kom in till KF begärdes det verkställighet på redan dagen efter de 10 dagarna hade gått men sedan tog det ytterligare 2 månader innan jag fick brev ang utmätning.

Nu när du skrivit på delgivningen har du 10 dagar på dig att antingen överklaga om du tycker det är felaktigt eller betala.
Gör du ingenting så kan de du är skyldig pengar begära verkställighet ( olika hur snabbt olika företag gör det) och det är först när de gjort det som det kan bli tal om utmätning/löneutmätning.

För mig vet jag att min första skuld som kom in till KF begärdes det verkställighet på redan dagen efter de 10 dagarna hade gått men sedan tog det ytterligare 2 månader innan jag fick brev ang utmätning.
Ok då vet jag :) förhoppningsvis tar det lång tid, hoppades iaf få sep lönen.
Börjar de med fullt belopp direkt på första delgivningen/löneutmätning? Har 10 lån till som kommer hamna där.

Ok då vet jag :) förhoppningsvis tar det lång tid, hoppades iaf få sep lönen.
Börjar de med fullt belopp direkt på första delgivningen/löneutmätning? Har 10 lån till som kommer hamna där.
Ja när väl löneutmätningen är igång så dras det fullt belopp direkt, sen efterhand när skulder kommer in så läggs de till i totalen bara men beloppet som utmäts är detsamma.

Sökte skuldsanering genom kommun som blev inskickad i juni, är det 6 - 7 månader till svar?
Men känner på mig att det blir avslag men det verkar vara ett lotteri, vad jag läst.

Sökte skuldsanering genom kommun som blev inskickad i juni, är det 6 - 7 månader till svar?
Men känner på mig att det blir avslag men det verkar vara ett lotteri, vad jag läst.
Ja det får du nog räkna med, jag sökte i januari och fick svar i slutet av juni.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp