Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Delgivning när kommer kfm på besök

Nja det tog månader i våras. Nu tycker jag väl verkligen inte man ska delge någon hemma. Det är ju direkt oansvarigt.
Kan absolut hålla med dig , kan säkert vara att dom är mer försiktiga nu :) men visst 10 veckor efter påminnelsen , den som ansöker om betalning måste den också kräva handöverräckning för dom ska komma hem och delge en eller det sker automatiskt ?

Någon som senaste tiden tyckt det tar lång tid innan kronofogden kommer med delgivningen ? Min sambo har två st föreläggande hos kronis och det gäller Sergel inkasso på 3200 +3500, nu är det 9 veckor efter påminnelsen , tanken är att betala det nu i november när lönen kommer då :) tycker bara det är väldigt lång tid :)
5 månader tog det innan dem kom till mig hade ändå 9 föreläggande då. Så räddade mig att när dem väl kom så kunde jag lösa det hade jag inte kunnat för 5 månader sedan

Kan absolut hålla med dig , kan säkert vara att dom är mer försiktiga nu :) men visst 10 veckor efter påminnelsen , den som ansöker om betalning måste den också kräva handöverräckning för dom ska komma hem och delge en eller det sker automatiskt ?
Automatiskt antar jag?

Nja det tog månader i våras. Nu tycker jag väl verkligen inte man ska delge någon hemma. Det är ju direkt oansvarigt.

Då kan man skicka in papperna själv också. Om man tycker ansvar var viktigt.:)

Just där och då var det absolut nödvändigt, tyvärr. Så står för det. Annars har du rätt.

Så, om någon inte tar ansvar och skickar in papperna pga att man tycker det är nödvändigt att inte göra det, så vore det ansvarigt av kfm att inte göra sitt uppdrag och se till att få det underskrivet, utan helt enkelt strunta i det och den som vill ha betalt får skylla sig själv..?

Så, om någon inte tar ansvar och skickar in papperna pga att man tycker det är nödvändigt att inte göra det, så vore det ansvarigt av kfm att inte göra sitt uppdrag och se till att få det underskrivet, utan helt enkelt strunta i det och den som vill ha betalt får skylla sig själv..?
Ok så om jag förstår dig rätt. Du tycker man ska äventyra folks hälsa, eventuella liv för att man inte har kommit på ett bättre alternativ än att gå hem och knacka på dörren? Det låter otroligt slappt. Tänk nu på att frågan gällde delgivning i hemmet. Inte delgivning överlag. Vårat företag har säkert kommit på 20 alternativa lösningar under pandemin. Man anpassar sig helt enkelt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp