Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Delgivning när kommer kfm på besök

Jag fick oftast en sån grön lapp , sen i kryssat betalningsföreläggande :) hon fick köra köra ca 6 mil enkel varje gång för att få tag i mig . Jag fick inte breven alltid och ibland så ville jag fördröja det ! En gång sa hon det är bättre jag skriver på breven så slipper hon köra 12 mil tur o retur ! Hon och jag tänkte inte riktigt likadant :)

Hur ser brevet ut? Säker på att det är från KFM? Jag vet av erfarenhet att det finns delgivningsföretag som är väldigt fula och har väldigt fula metoder när de ska ha tag på folk. Att ljuga och säga att de är från KFM fast de inte är det , är en grej tex...

De är vita och gröna med kronofogdens logga på. Sen står det att vi söker ”namn” och vilket datum.
Sen att jag ska ringa deras kundtjänst. Så ja de är kronofogden :)

herregud! Borde ju vara olagligt :eek:

De är vita och gröna med kronofogdens logga på. Sen står det att vi söker ”namn” och vilket datum.
Sen att jag ska ringa deras kundtjänst. Så ja de är kronofogden :)

herregud! Borde ju vara olagligt :eek:
Ja precis ! Samma som jag fick innan !

Ja precis ! Samma som jag fick innan !
Ja men då är de ju samma. ringde kundtjänst som ringde till kontoret där jag bor och hänvisade dom till att de inte finns nån anledning att söka mig.
Så hoppas han slutar åka hit nu..

Hur gör man om det kommer en delgivningsman och söker mig , trots att jag inte har några ärenden hos kronofogden ?
Har missat han varje gång pga nattjobb. Hemma runt 07.20 och han är här runt 10 varje dag och plingar på som en idiot. Lämnar lapp i brevlådan att kronofogden sökt mig pga betalningsföreläggande. Han har varit här 4 dagar på rad nu. Men när jag ringer kundtjänst (som de står på lappen ) har jag inga betalningsföreläggande och inte haft sedan juni, vilket då är avslutat..

Varför är han här och rubbar min sömn? han bör väl se samma sak som kundtjänst ser ?
Uppdaterar han inget på kontoret när han kommit tillbaka att jag inte öppnat och då ser att de inte finns nått ? Eller hur går de till ?

Du kanske ska delges något annat?

Vad kan man annars delges?

Utmätningsbeslut är väl det som är näst vanligast.
Föreläggande om yttrande över andelsindragning tror jag en annan grej kallas.
Kallelse till förhör.
En del kring viten.

Ok
Andelsindragning? Vad är det?

Hade hoppats slippa frågan..:cool:
Är inte något jag gör dagligen, men det handlar om att du äger ett hus med någon, och bara din del i huset utmäts så ska ett speciellt beslut om andra andelsägares del i huset tas, så hela huset kan säljas

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp