Man har alltid rätt att yttra sig innan beslut fattas om löneutmätning.Hur lång tid tar det efter man skrivit på delgivning till de begär inkomstuppgifter till utmätning?Begär kfm in inkomstuppgifter från alla?
Ska bli ett utslag först och därefter skuld att betala.Hur lång tid tar det efter man skrivit på delgivning till de begär inkomstuppgifter till utmätning?Begär kfm in inkomstuppgifter från alla?
10 dagar att lämna invändningar eller betala.Så om jag fattar rätt så skulle utmätning troligen ske i januari/februari då?Det borde ju inte hinna bli i december i alla fall.Jag hoppas att det inte blir i december.Räkna med 3 månader minst..
2 månader är möjligt i teorin
Nej du fattar inte rätt.10 dagar att lämna invändningar eller betala.Så om jag fattar rätt så skulle utmätning troligen ske i januari/februari då?Det borde ju inte hinna bli i december i alla fall.Jag hoppas att det inte blir i december.
3 månader minst.2 månader möjligt i teorin.Om jag skriver på delgivning nu så skulle det ta 2-3 månader innan utmätning sker?Det är november nu och 2-3 månader framåt är januari/februari.Vad är det jag missuppfattar?Nej du fattar inte rätt.
Läs svaret i stället.