Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Delgivning etc

Du kommer få påminnelse ca 14 dagar efter första brevet. Då gissar jag att om du inte skriver under så kommer Kf att så småningom skicka ut en delgivningsman, de kommer försöka få tag på dig några ggr. Håller du dig undan så drar ju det ut på tiden att ”hitta” dig, så kanske minst 3 mån om de inte har mkt att göra eller efter sommaren.
Som sagt bara gissning. Har inte gjort det själv. Har som längst vågat vänta 7-10 dagar efter att jag fått påminnelsen.
Vad är risken men att vänta @Myra , tänker på att du skriver att du inte vågat vänta längre? Tänker att konsekvenserna är väl detsamma att skriva under delgivningen och att bli spikad. Sen har man 10 dagar på sig att betala innan utmätning sker. Är det inte bättre att bara dra ut på processen så länge man kan?

Har ett betalningsföreläggande hos KF där status just nu är att jag i fredags 29/2 fick påminnelsen för delgivning. Hae inte skrivit under för att köpa mig tid. Planen är att försöka betala i slutet på Mars. Jag vill ju gärna försöka undvika att delgivningsmän ska knacka på dörren..Vad jag förstått så är det helt omöjligt att veta när i tid när det skulle ske. Brukar KF skicka ut en 3:e påminnelsen? Eller meddela att delginingsmän kommer att skickas ut? Eller det tar stopp här med brev och vidare information?

Om ett inkassobolag återkallar ärendet hos KF och jag sen inte betalar enligt en eventuell avbetalningsplan återtas Eller "vidtar" betalningsföreläggandet i det skede det slutade vid då? Eller får jag ett nytt delgivningskvitto och sedan ny påminnelsen etc...med samma ärende? Och vad händer om inkasso återkallar eller ger anstånd hos KF, ska jag då skriva under delgivningen? Eller dem sköter allt och jag får meddelande om att det är återkallat? Ska jag ringa KF?

vill ju gärna försöka hinna få skatteåterbäringen i april. Tror ni det är möjligt?

har då också större möjlighet att betala den skulden jag har som är på ca 7.000
Hann du få pengarna @Lajne i april?

Vad är risken men att vänta @Myra , tänker på att du skriver att du inte vågat vänta längre? Tänker att konsekvenserna är väl detsamma att skriva under delgivningen och att bli spikad. Sen har man 10 dagar på sig att betala innan utmätning sker. Är det inte bättre att bara dra ut på processen så länge man kan?
För min del har har det handlat om att jag inte velat ha hembesök eller besök på jobbet av delgivningsman samt att jag inte velat att det går så långt som till TR.

För min del har har det handlat om att jag inte velat ha hembesök eller besök på jobbet av delgivningsman samt att jag inte velat att det går så långt som till TR.
Det förstår jag absolut, för min del så känner jag att jag redan ligger på botten, all den här skammen jag hade innan finns inte längre. Min attityd är lite som Fuck it, jag skiter i vad folk tycker om mig. Så jag bryr mig inte om de kommer till jobbet. Finns det någon nackdel när det kommer till TR att man måste betala rättegångskostnader när dem dömmer till spikning?

Det förstår jag absolut, för min del så känner jag att jag redan ligger på botten, all den här skammen jag hade innan finns inte längre. Min attityd är lite som Fuck it, jag skiter i vad folk tycker om mig. Så jag bryr mig inte om de kommer till jobbet. Finns det någon nackdel när det kommer till TR att man måste betala rättegångskostnader när dem dömmer till spikning?
tyvärr så vet jag inte hur det är med rättegångskostnader.

En fråga,
Vad händer när man bestrider ett föreläggande? Finns det möjlighet att köpa sig tid för att betala senare och få skulden återkallad av te.x inkassobolag?

Nån som vet?

En fråga,
Vad händer när man bestrider ett föreläggande? Finns det möjlighet att köpa sig tid för att betala senare och få skulden återkallad av te.x inkassobolag?

Nån som vet?
Det är ungefär därför folk hår bestrider, inte pga att skulder är felaktiga

En fråga,

Nån som vet?
du kan köpa dig några veckor, ev 1-2månader, beror på omständigheter och hur långt du vågar vänta utan att kf ska knacka på dörren. Är du inte rädd alls så flera månader kan du förhala med om du inte bestrider utan avvaktar. Bestrider du så lägger kf ärendet på is i 30 dagar, men den du är skyldig pengar får höra att du bestridit. Då har de 30 dagar på sig att agera, avskriva skulden eller skicka till tingsrätten. Så hur länge du kan förhala beror på om de hör av sig till dig fem dagar efter att du bestridit eller 28 dagar.

De verkar ha förlängt de där 30 dagarna kan jag ju tala om. Jag bestred 12 Juli och ännu inget att de skickat eller avskrivit

De verkar ha förlängt de där 30 dagarna kan jag ju tala om. Jag bestred 12 Juli och ännu inget att de skickat eller avskrivit
Så tolkar jag det rätt att när jag blivit delgivning i mitt fall knacka kfm på dörren och min far tog emot papprerna. Så kan jag bestrida för att köpa mig tid för att sökande ska återkalla ärendet då vi har kommit överens om jag betalar x summa så återkallar de ärendet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp