Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Delgivning etc

Delgiven blir du när du skriver under betalningsföreläggandet (det datum du skriver på kvittot). Då börjar de 10 dagarna ticka ner, fr o m det datumet.
Har du inte skrivit under än så är du inte delgiven. Då kan det inte bli utslag.

Huvudregeln är att man ska skriva på för att delges. Det finns andra sätt att delge på också men tar längre tid.

Utslag är inte samma som skuldsaldo

Delgiven blir du när du skriver under betalningsföreläggandet (det datum du skriver på kvittot). Då börjar de 10 dagarna ticka ner, fr o m det datumet.
Har du inte skrivit under än så är du inte delgiven. Då kan det inte bli utslag.
Det går att delge på andra sätt än att svaranden skriver under. Spikning, surrogat, kungörelse, förenklad delgivning till exempel.

Ser sådana kungörelser kanske en-två ggr/månad i lokalblaskan.

Det går att delge på andra sätt än att svaranden skriver under. Spikning, surrogat, kungörelse, förenklad delgivning till exempel.
Ja så är det men nu svarade jag på ts fråga om han inte är delgiven så länge han inte har skrivit under delgivningskvittot. Och det är han inte.
De alt du nämner är ännu inte aktuella för ts

Okej hur vanligt förekommande är det?
Min uppfattning av vad jag hör delgivarna syssla med så är spikningar något man gör i mängder varje sväng man är ute. Surrogat händer några gånger emellanåt. Kungörelse har jag ingen aning, tror det är juristerna som gör dessa. Förenklad händer men oftast i särskilda typer av ärenden.

Ja så är det men nu svarade jag på ts fråga om han inte är delgiven så länge han inte har skrivit under delgivningskvittot. Och det är han inte.
De alt du nämner är ännu inte aktuella för ts
Jag tycker man ska vara försiktig med att vara allt för säker i frågor man inte äger svaret helt i.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp