Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Delgivning BF: Var det KFM? Bestrida och förhala? Tingsrätten?

Det finns en ansökan om BF (ingen pant osv) på ca 1 mkr som är inskickad i maj. Jag har inte skrivit på delgivning trots brevpåminnelse och har inte fått ngt SMS/samtal om att KFM söker mig (som jag fått tidigare på mindre skulder, dvs en varning att vi kommer inom närmsta dagarna). Dock hade jag nu en irriterande ihärdig påknackning i lördags förmiddag, öppnade inte och således inte säker på att det var delgivning, men ganska sannolikt då jag nästan aldrig får oväntat besök. Dock ingen avisering i brevlådan som jag tidigare fått vid besök.

Jag behöver förhala och dra ut pga en fastighetsaffär som är klar i januari och jag kan reglera allt. Så nu till frågorna (några kanske hamnar i fel forumdel).

1. Måste delgivningsman alltid lämna en avisering i brevlåda eller dörrspringa?
2. När blir det aktullt med spikning? Och är svarstiden även 10 dgr från spikning?
3. Kan jag bestrida en BF ansökan utan att ange skäl?
4. Uppskattad tid från bestridande tills ärendet börjar rulla i Tingsrätten?

Förstår ni kommer uppmana mig att skriva på och inte dra det till Tingsrätten pga kostnader, men i detta fall är det värt det om jag sparar 2,5 månader i tid och därmed väldigt mkt pengar istf utmätning och exekutiv auktion.

Senast ändrad:
Observera dock att det inte är säkert att du får sälja på egen hand om bostaden är utmätt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp